Wielu kierowców uważa, że obecnie samochody elektryczne nadają się wyłącznie do jazdy po mieście. Na rynku pojawia się coraz więcej małych, bezemisyjnych modeli i do tego grona wkrótce dołączy zupełnie nowa propozycja z Korei Południowej. Hyundai Inster może być sporym hitem i zobaczysz go w salonach jeszcze latem tego roku.
Nowy Hyundai Inster prezentuje się bardzo ciekawie
Hyundai Inster mierzy 3825 milimetrów długości, a jego rozstaw osi to 2580 milimetrów. Auto jest szerokie na 1610 milimetrów i wysokie na 1575 milimetrów. Klienci otrzymają zatem auto delikatnie większe od Dacii Spring.
Stylistyka jest dość odważna i pozwoli nowemu Hyundaiowi na mocne wyróżnienie się z tłumu. Okrągłe światła LED do jazdy dziennej z przodu i dwa składające się z wielu kwadratów paski w tylnej klapie mocno przyciągają uwagę. Do tego zauważysz napompowane nadkola, dość grube ramki szyb, ciekawy wzór felg oraz relingi dachowe.
Niektórym z pewnością wygląd ten może się kojarzyć z samochodem terenowym, ale raczej nie wybierałbym się tym autem na podbój bezdroży. Hyundai Inster zdecydowanie lepiej spisze się w miejskiej dżungli, gdzie z racji niewielkich rozmiarów znalezienie miejsca parkingowego będzie banalnie proste.
Wnętrze również wygląda dość ciekawie, choć nie jest zbyt futurystyczne. Jest tam klasyczny układ deski rozdzielczej z dwoma ekranami i sporą liczbą fizycznych przycisków. Szanuję projektantów Hyundaia za tę decyzję. Klientom również z pewnością spodoba się taka prostota.
Co Inster zaoferuje pod względem napędowym?
Klient będzie miał do wyboru jeden z dwóch wariantów baterii. Standardowo w podwoziu znajdziesz akumulator o pojemności 42 kWh, który pozwoli na przejechanie do 300 kilometrów (WLTP). W przypadku tej wersji, na przedniej osi zamontowany jest silnik elektryczny o mocy 97 koni mechanicznych, umożliwiający przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 11,7 sekundy i rozwinięcie prędkości 140 km/h.
W ofercie pojawi się również Hyundai Inster Long Range z nieco większą baterią i mocniejszym motorem. Konkretnie jest to 49 kWh, wydłużające teoretyczny zasięg do 355 kilometrów (WLTP). Moc jednostki napędowej wzrasta tu do 115 koni mechanicznych, dzięki czemu sprint do setki trwa 10,6 sekundy, a prędkość maksymalna wzrasta do 150 km/h.
Ładowanie od 10 do 80 procent w optymalnych warunkach, podczas korzystania ze stacji o mocy 120 kW, ma w obu przypadkach trwać około 30 minut. Jeśli natomiast będziesz używał wallboxa o mocy 11 kW, wtedy na pełne naładowanie poczekasz 4-4.5 godziny.
Ile będzie kosztował Hyundai Inster?
Hyundai jeszcze nie pochwalił się cennikiem swojego najnowszego modelu, który do salonów ma trafić jeszcze latem/jesienią tego roku. Jeśli natomiast Inster miałby konkurować z Dacią Spring, cena powinna oscylować w granicy około 80 000 złotych brutto.
Producent zapowiedział również, że w niedalekiej przyszłości zaprezentuje uterenowioną odmianę Inster Cross. Będzie się ona wyróżniała jeszcze bardziej „terenowym” charakterem. Prawdopodobnie nie zakończy się jedynie na zmianach wizualnych, ale możliwe że auto otrzyma również nieco większy prześwit.