Nie Ferrari ani Lamborghini. Nie chodzi nawet o Maserati, które w swojej ofercie ma już dwa sportowe SUV-y. Chrapkę na podebranie klientów Porsche ma… Alfa Romeo. Ta sama marka, która produkuje małego Juniora w polskiej fabryce w Tychach.
Mocny i prestiżowy SUV od Alfy Romeo zagrozi Porsche
Włosi nie próżnowali przez ostatnie miesiące. Równolegle z Juniorem opracowywali naprawdę luksusowego SUV-a, jakiego w ofercie jeszcze nie było. Pora na coś większego i mocniejszego! Pomyśleli i w tajemnicy przed wszystkimi przygotowywali ślicznego SUV-a, które jeszcze nikt nie widział. To jest ściśle chroniona tajemnica, a jedyne co o nim wiemy to to, że przednia tablica rejestracyjna zostanie zamontowana centralnie.
Alfa Romeo nigdy nie rywalizowała z Cayenne, za to od kilku lat istnieje groźny rywal dla Porsche Macana – model Stelvio. Ten SUV w polskiej ofercie zaczyna się od 262 000 złotych i jest oferowany nawet w 510-konnej wersji Quadrifoglio.
Prototyp samochodu powstaje na platformie STLA. W prostych słowach oznacza to, że Alfa Romeo bierze pod uwagę możliwość oferowania całkowicie elektrycznego napędu. Tym samym nie tylko spalinowe Cayenne będzie zagrożone, ale również takie modele jak Mercedes EQE SUV czy BMW iX.
Cena może dobić rywali
Alfa Romeo na pewno będzie tańsza niż Porsche. Tak jest w przypadku rywalizacji modeli Macan – Stelvio, tak też będzie w przypadku Cayenne – nowy model Alfy Romeo. Zastanawia nas tylko, czy Alfa Romeo będzie oferować dwie wersje nadwoziowe – tak jak Porsche, czy zdecyduje się na jeden wariant Coupe. Chodzą słuchy, że dostępny ma być tylko ten „ładniejszy”. Będzie więc mniej praktyczny niż standardowe Cayenne, ale za to ma większą szansę na podbicie rynku swoim wyglądem.
Ostatni moment na zakup taniego Porsche. Marka staje się dostępna dla mniejszego grona klientów
Jakiej ceny należy się spodziewać za nowego SUV-a Alfy Romeo? Porsche Cayenne startuje przynajmniej od 429 000 złotych w gołej wersji wyposażenia. SUV od Alfy powinien zostać wyceniony poniżej 400 000 złotych, być może w okolicach 380-390 000 złotych. Wiele zależy od ostatecznej linii nadwozia. Porsche Cayenne Coupe to zaś wydatek przynajmniej 496 000 złotych. Wówczas cena Alfy mogłaby przekroczyć 400 000 złotych, a i tak byłaby ofertą konkurencyjną.
Nowy SUV od Alfy Romeo ma wejść na rynek już w 2027 roku. Włochom zostało więc tylko 2,5 roku na przygotowanie gotowej wersji produkcyjnej. Trudno sądzić, że projekt mógłby pozostać porzucony w tak zaawansowanej fazie rozwoju. Już teraz byłoby to mocno nieopłacalne dla Stellantisa.