Alfy Romeo będą teraz bardziej bezpieczne. Włosi rezygnują ze znaku rozpoznawczego dla dobra pieszych

Alfa Romeo Junior wyróżnia się nie tylko dlatego, że jej produkcja odbywa się w Polsce. Dla Włochów to również „nowy początek”. Marka podjęła decyzję o rezygnacji z charakterystycznego ułożenia tablicy rejestracyjnej pod lewym reflektorem, stosowanego od 27 lat. Wszystko z powodu zwiększenia poziomu bezpieczeństwa.

Junior z Polski zapoczątkuje nowy rozdział

Przez nową filozofię stylistyczną marki niewielu zauważyło, że Junior, przez chwilę znany jako Milano, ma centralnie zamontowaną przednią tablicę rejestracyjną. Nowy SUV nie będzie pod tym względem wyjątkowy dla marki, ponieważ każda następna generacja ich aut otrzyma to samo rozwiązanie. Powodem są zaostrzone przepisy dotyczące bezpieczeństwa w Unii Europejskiej. Montaż tablicy rejestracyjnej na boku stanowi większe zagrożenie dla pieszych w razie kolizji.

„Nie możemy już umieszczać tablicy rejestracyjnej na boku ze względu na przepisy dotyczące bezpieczeństwa pieszych. Jestem jednak szczęśliwy, ponieważ należę do osób, którym podoba się tablica na środku” – powiedział szef designu Alfy Romeo, Alejandro Mesonero-Romanos.

Początek historii przesuniętej tablicy rejestracyjnej sięga prawie 70 lat wstecz. Jej wprowadzenie było związane z koniecznością eksponowania imponującej osłony chłodnicy, co miało miejsce po raz pierwszy w modelu Giulietta Spider z 1955 roku. W kolejnych dekadach, w latach 70., 80. oraz 90., modele Alfa Romeo wyróżniały się centralnie zamontowanymi tablicami, co wynikało z mniejszych grillów i masywniejszych zderzaków.

Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale – przód

Trend powrócił do marki wraz z modelem 156 w 1997 roku. Od tego czasu przez 27 lat był nieodłącznym elementem każdej nowej Alfy Romeo, aż do Juniora produkowanego w Polsce.

Przesunięta tablica zmieni design Giulii i Stelvio

Zarówno Stelvio, jak i Giulia, wymagają nowych generacji lub stosownego liftingu. Już teraz wiadomo, że oba również otrzymają centralną tablicę rejestracyjną, co oznacza, że ich pas przedni znacząco się zmieni. Na pierwszy plan wyjdzie ogromny logotyp, z którego Włosi są bardzo dumni.

„Polska” Alfa Romeo bez Diesla, ale nie musisz szukać gdzie indziej. Oto dwie opcje SUV-ów tej marki

Nowe Stelvio zadebiutuje na rynku w 2025 roku, natomiast na Giulię będziemy musieli poczekać do 2026 roku. Oba modele otrzymają napędy całkowicie elektryczne.