Cena i zasięg odgrywają kluczową rolę w przypadku samochodów elektrycznych. Szczególnie istotna jest kwota zakupu w kontekście ekspansji chińskich samochodów elektrycznych. Europejscy producenci starają się jak mogą aktualizować swoje oferty o modele bardziej przystępne cenowo. Do walki o klienta z mniejszym budżetem dołącza Audi, które opracowało model Q6 e-tron w wersji Performance. Ten model jest tańszy niż dotychczas i ma większy zasięg. Trafi do sprzedaży w sierpniu.
SUV Audi przejedzie ponad 600 km
Nowa wersja Audi Q6 e-tron Performance oferuje zasięg do 641 kilometrów (WLTP), przy masie pojazdu wynoszącej 2,2 tony. Niemiecka marka dotychczas nie posiadała w swojej ofercie samochodu elektrycznego o tak dużym możliwym dystansie przejechania bez konieczności ładowania. Na przykład Q4 e-tron 45 z akumulatorem o pojemności 82 kWh może przejechać maksymalnie 537 km.
Wynik poprawiono dzięki nowo opracowanemu akumulatorowi o pojemności 100 kWh brutto. Nie bez znaczenia jest również rodzaj napędu. Quattro znacznie zwiększałoby zużycie energii, dlatego Audi proponuje napęd… na tylne koła.
Silnik elektryczny zainstalowany z tyłu generuje 326 KM, czyli o 61 KM mniej niż w wersji z napędem na cztery koła. Niemniej jednak taka moc umożliwia przyspieszenie do pierwszej setki w 6,6 sekundy oraz osiągnięcie prędkości maksymalnej 210 km/h.
Nie bez znaczenia pozostaje fakt, że Q6 e-tron Performance można bardzo szybko naładować. Architektura pojazdu pozwala na przyjęcie mocy do 260 kW, co oznacza, że 10 minut ładowania wystarczy na zasięg 260 km. Gniazdko domowe pozwoli na pełne naładowanie akumulatora w 10,5 godziny.
Elektryczne Audi jest bogato wyposażone, chociaż na zdjęciach można tego nie dostrzec. Całość stoi na 18-calowych kołach. Wewnątrz znajdziemy trzy ekrany oraz skórzaną tapicerkę w połączeniu z detalami w kolorze Volcano Grey.
Ile kosztuje najefektowniejsza wersja Audi Q6 e-tron?
Poznaliśmy ceny na niemieckim rynku. Tylnonapędowy wariant został wyceniony na 68 800 euro. To aż o 5900 euro mniej niż za wersję z napędem na cztery koła. Należy się spodziewać, że w Polsce auto będzie tańsze o około 25 000 złotych w porównaniu do wersji z napędem quattro.
Najtańszy SUV Audi kosztuje 130 100 zł. To benzynowa wersja 30 TFSI ze spalaniem 6 litrów