Ten sportowy SUV niedawno kosztował minimum 220 tys. zł, teraz 165 tys. zł. Słabszą wersję trudno rozpoznać

Cupra jest jedną z bardziej popularnych marek w naszym kraju. Polacy pokochali w niej niestandardową stylistykę i świetny stosunek ceny do jakości i tego co dane auto oferuje. Wielkim hitem jest Cupra Ateca, czyli rodzinny SUV z mocnym silnikiem i napędem na cztery koła. Przez długi czas auto dostępne było wyłącznie w topowej odmianie z 2.0 litrową jednostką TSI o mocy 300 koni mechanicznych. Niedawno do oferty dołączyły bardziej przystępne cenowo warianty.

Z 300-konną Atecą mieliśmy już w redakcji do czynienia, i to przez bardzo długi okres. Osobiście miałem okazję przetestować egzemplarz prasowy, a Sebastian pokonał kilkadziesiąt tysięcy kilometrów swoją prywatną Cuprą. SUV segmentu C produkowany od 2018 roku to świetny kompromis pomiędzy wysokimi osiągami i przestronnym wnętrzem.

Hiszpanie przez bardzo długi czas oferowali to auto wyłącznie w topowej odmianie napędowej. Pod maską takiej Ateci pracuje turbodoładowany silnik 4-cylindrowy o pojemności 2.0 litrów, który generuje 300 koni mechanicznych oraz 400 niutonometrów. Takie parametry zapewniają sprint do pierwszej setki w 4,9 sekundy.

2023 Cupra Ateca 190
2023 Cupra Ateca 190

Jeszcze większa liczba klientów zwróciła się jednak ku nieco mniejszemu modelowi. Formentor stał się jeszcze bardziej popularny niż Ateca i może to być zasługa szerszej gamy napędowej. Nieco mniejszy SUV dostępny jest również z hybrydą plug-in czy nawet z Dieslem.

Cupra Ateca będzie się sprzedawała jeszcze lepiej

Dopiero w czerwcu 2023 roku ruszyła produkcja dwóch kolejnych wersji napędowych. Cupra Ateca dostępna jest już z bardziej oszczędnymi oraz dużo tańszymi w zakupie wariantami silnikowymi.

Jeszcze do niedawna, żeby w ogóle myśleć o zakupie tego modelu, trzeba było mieć w głowie wydatek przekraczający 220 000 złotych brutto. Teraz cena startowa jest znacznie niższa, co powinno skłonić większą część klientów do zakupu.

Aktualnie cennik Cupry Ateca zaczyna się od kwoty 165 300 złotych brutto. Za tę kwotę otrzymujesz auto z 4-cylindrowym, benzynowym silnikiem 1.5 TSI ACT o mocy 150 koni mechanicznych. W standardzie posiada on 7-biegową przekładnię dwusprzęgłową DSG, która przekazuje potencjał jednostki napędowej na przednie koła.

Cupra Ateca
Cupra Ateca

Taka wersja potrafi przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 9,3 sekundy i legitymuje się świetną ekonomią jazdy. Deklarowane średnie zużycie paliwa wynosi tu między 5.3 a 5.7 litra na 100 kilometrów w cyklu mieszanym.

Jeśli szukasz czegoś mocniejszego, Cupra ma w rękawie jeszcze jednego asa. Ateca jest bowiem dostępna z 2.0 litrową jednostką TSI, ale w nieco słabszym wydaniu. W tym przypadku kierowca ma do dyspozycji moc 190 koni mechanicznych i 7-biegowy, dwusprzęgłowy automat DSG realizujący napęd na cztery koła 4Drive.

Tutaj średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym to około 8.0 litrów na 100 kilometrów, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 7,2 sekundy. Za 190-konną Cuprę Atecę trzeba w polskim salonie zapłacić co najmniej 186 100 złotych brutto.

Co istotne, słabsze wersje wyglądają równie dobrze jak topowa odmiana VZ o mocy 300 koni mechanicznych. Główną różnicą na zewnątrz jest brak czterech końcówek układu wydechowego.

Cupra Ateca
Cupra Ateca

Teraz w salonie możesz liczyć na dużo korzyści

Aktualnie Cupra prowadzi limitowaną ofertę promocyjną, w ramach której możesz zyskać nawet do 10 000 złotych. Właśnie za taką kwotę możesz dobrać oryginalne akcesoria, komplet opon z gwarancją 36 miesięcy lub pakiet serwisowy.

Dodatki o wartości 10 000 złotych możesz dobrać do Cupry Leona oraz Cupry Ateci. Jeśli natomiast zamawiasz model Formentor, wtedy kwota promocyjna jest dwukrotnie niższa i wynosi 5 000 złotych.

Warto się pospieszyć, gdyż oferta ważna jest tylko do 7 lipca 2024 roku.