Chińczycy obrali sobie za cel detronizację Tesli, co widać praktycznie na każdym kroku. Niemalże co tydzień proponują nowy model, który może zagrozić sprzedaży marki Elona Muska. Tak groźnej propozycji jednak jeszcze nie widzieliśmy. Avatr 07 ma wszystko, aby przyciągnąć klientów Tesli. Chiński SUV celuje w Model Y, czyli właściwie drugi najpopularniejszy model Tesli w naszym kraju.
Avatr 07 z technologią Huawei
Nie jest tajemnicą, że za technologią Avatra głównie stoi Huawei. Ten chiński gigant może czuć pewną zazdrość wobec sukcesu konkurencyjnego Xiaomi, dlatego można się spodziewać niemalże rewolucyjnego podejścia.
Avatr 07 nie ma jednak bezpośrednio na celowniku modelu Xiaomi SU7. Auto zostało zaprojektowane jako konkurent Tesli Model Y, mając być znacznie tańszą alternatywą, w cenie od 26 025 euro, co przekłada się na około 111 000 złotych. Najtańsza Tesla Model Y w Polsce kosztuje prawie dwukrotnie więcej – 204 990 złotych.
Stylistycznie auto jest wyjątkowo dobrze zaprojektowane z aspiracjami na hit. Bryła nadwozia w formie SUV-a charakteryzuje się przede wszystkim cienkimi światłami do jazdy dziennej LED z przodu, wbudowanymi w zderzak. Auto robi wrażenie także z boku, głównie za sprawą potężnych 21-calowych kół.
Avatr 07 ma mniej więcej podobną długość jak elektryczny Cadillac, wynoszącą 4825 mm, przy rozstawie osi 2940 mm. Szerokość i wysokość wynoszą odpowiednio 1980 mm i 1620 mm. Wymiarami auto znacznie przewyższa Model Y. Avatr 07 jest dłuższy o 75 mm i szerszy o 59 mm, co przekłada się na większą przestrzeń dla pasażerów oraz ich bagażu.
Oprócz elektryka, wariant plug-in hybrid z zasięgiem elektrycznym 178 km
Avatr 07 będzie oferowany w wersji całkowicie elektrycznej, ale nie tylko. W planach jest wprowadzenie coraz bardziej popularnych wariantów hybrydowych typu plug-in o mocach od 310 KM do 485 KM, opartych na 1,5-litrowym silniku z napędem na wszystkie koła. Auto oferuje nawet do 178 km zasięgu elektrycznego, co jest imponującą wartością. Dla porównania, Skoda Superb PHEV przejedzie niecałe 100 km na jednym ładowaniu.
Jeśli chodzi o wariant czysto elektryczny, producent nie zejdzie poniżej 340 KM mocy. Topowy wariant oferuje nawet 590 KM. Nie są jednak jeszcze dostępne informacje na temat zasięgów wersji EV.