Produkcja spalinowego Fiata 500 w Polsce zakończy się pod koniec czerwca. Zastąpi go tanie auto z Chin

Produkcja spalinowej wersji Fiata 500 zakończy się w czerwcu, a nie jak wcześniej informowaliśmy – w maju. To zdecydowanie najpopularniejszy model włoskiej marki. Tylko w ubiegłym roku Fiat 500 z silnikiem benzynowym znalazł ponad 100 tysięcy nabywców.

To będą trudne miesiące dla Fiata

Po dwóch dekadach obecności na rynku, Fiat 500 na dobre opuści salony sprzedaży. Mimo bardzo zadowalających wyników sprzedaży, z wyjątkiem wersji elektrycznej, model 500 nie spełnia nowych przepisów dotyczących cyberbezpieczeństwa, które wejdą w życie w lipcu. Zmiany w prawie dotknęły również innych producentów, którzy musieli skorygować swoje oferty. Na przykład Porsche wycofuje Caymana i popularnego Macana w wersjach spalinowych. Fiat 500 zostaje zastąpiony przez tani chiński model, który będzie produkowany w Tychach.

Leapmotor T03 zastąpi „pięćsetkę”

Teoretycznie Fiat mógł zdecydować o wstrzymaniu produkcji na początku lipca, ale tego nie zrobił. Przyspieszenie odejścia włoskiego modelu nastąpiło wskutek konieczności dostosowania fabryki do produkcji chińskiego auta. Leapmotor T03 będzie pierwszym chińskim samochodem tej marki produkowanym na Starym Kontynencie. Pod koniec 2023 roku Stellantis podpisał stosowną umowę z chińskim producentem.

Leapmotor T03
Leapmotor T03

Fiat staje przed poważnym wyzwaniem. Opracowanie godnego następcy kultowego modelu będzie przedsięwzięciem wymagającym znacznych wysiłków. Chociaż elektryczna wersja wciąż pozostaje w produkcji i będzie dostępna w sprzedaży, nie zdołała ona wzbudzić oczekiwanego zainteresowania wśród klientów. Największe nadzieje Włosi pokładają w Pandzie, której produkcja została niedawno przedłużona. Nowa generacja zostanie zaprezentowana na początku lipca, ale trafi do sprzedaży dopiero pod koniec roku.

Jeśli nowy Fiat 500 powstanie, to tylko jako klasyczna spalinówka

Włosi podobno jednak już pracują nad następną generacją Fiata 500. Producent nie kryje, że zamierza przekształcić wariant elektryczny w spalinowy. Taka transformacja podobno jest technicznie możliwa. Jednak finansowo zaboli, ponieważ opracowanie platformy dla wariantu elektrycznego kosztowało 600 mln euro i to się już nie zwróci. Nawet elektryczny Abarth 500 miał być hitem, a okazał się totalną klapą sprzedażową nawet we Włoszech. Jeśli nowy Fiat 500 ostatecznie pojawi się na rynku, to stanie się to najwcześniej w 2026 roku.

Fiat 500e
Fiat 500e

Niewielkim pocieszeniem dla Włochów jest fakt, że będą nadal produkować benzynowego Fiata 500 w Algierii. Jednakże, nie jest on przeznaczony na rynek europejski.

Co to za marka „dR? SUV-y z instalacją LPG powoli opanowują Europę