Nowa wersja popularnego SUV-a zużyje mniej paliwa. Może stanowić świetną alternatywę dla Toyoty

W ofercie Mazdy znajdziesz sporo SUV-ów, które oferują mnóstwo przestrzeni, wysoki komfort podróżowania i przede wszystkim świetną ekonomię. Niedawno Sebastian zachwycał się modelem CX-60, którym udało się bardzo tanio dojechać do Chorwacji. Japoński producent zapowiada odmłodzenie jednego z najbardziej popularnych modeli ze swojej oferty. Nowa Mazda CX-5 ma nareszcie otrzymać napęd hybrydowy.

Aktualnie w polskich salonach Mazda CX-5 dostępna jest w aż 5 wersjach napędowych i cena najtańszego z nich startuje od 157 900 złotych brutto. W sprzedaży oferowane są silniki Skyactive-G o pojemności 2.0 i 2.5 litra o mocy 165 i 194 koni mechanicznych.

Klient może się zdecydować na manualną lub automatyczną przekładnię oraz napęd na przednią oś lub na cztery koła. Nadciąga jednak odświeżenie modelu CX-5 i wraz z nim oferta poszerzy się o kolejną wersję napędową.

Trzeba przyznać, że obecna generacja Mazdy CX-5 ma już swoje lata. Rynkowy debiut drugiego wcielenia tego SUV-a segmentu D odbył się w 2017 roku, więc już 7 lat temu. Na szczęście, właśnie oficjalnie zapowiedziano nadejście nowej wersji.

2021 Mazda CX-5
2021 Mazda CX-5

Mazda CX-5 wkrótce również jako hybryda

Informacji na temat nowej Mazdy CX-5 jest jeszcze niestety niezbyt wiele. Wzmianka o planowanej premierze pojawiła się „po cichu” w informacji prasowej dotyczącej wyników finansowych za ostatni okres.

Klienci mogą się spodziewać, że trzecia generacja CX-5 w końcu będzie dostępna z napędem hybrydowym. Czy będzie to miękka hybryda, klasyczny układ, czy wariant typu plug-in – tego niestety nie uściślono.

Takie rozwiązanie zazwyczaj jest droższe w zakupie, ale przy odpowiednim użytkowaniu zapewnia oszczędności w eksploatacji. Klienci coraz chętnie sięgają po samochody z tym rodzajem napędu.

2021 Mazda CX-5
2021 Mazda CX-5

W aktualnej ofercie hybrydę znajdziesz w SUV-ach CX-60 oraz CX-80. Jest to układ PHEV bazujący na benzynowym silniku 4-cylindrowym E-SKYACTIVE o pojemności 2.5 litra. Nie jest wykluczone, że to właśnie ten sam zestaw trafi pod maskę CX-5.

Jeśli tak się stanie, to kierowca będzie miał do dyspozycji 327 koni mechanicznych i napęd na wszystkie koła. Deklarowane zużycie paliwa wynosi zaledwie 1.5 litra na 100 kilometrów, ale będzie tak jedynie wtedy, gdy będziesz korzystał z akumulatora.

Jak wykazały niedawne badania przeprowadzone przez Unię Europejską, duża część użytkowników aut PHEV nie korzysta z nich w „prawidłowy” sposób.

Hybrydy plug-in na celowniku Unii Europejskiej. Tylko co czwarty właściciel ładuje jak należy

Mazda szykuje się do debiutu nowych elektryków

Już w 2027 roku ma się odbyć premiera pierwszego, zbudowanego od podstaw samochodu elektrycznego marki Mazda. Aktualnie w ofercie znajduje się jedynie Mazda MX-30, której oficjalny zasięg to zaledwie 200 kilometrów.

Mazda MX-30 R-EV
Mazda MX-30 R-EV

Od 2028 do 2030 roku natomiast w ofercie Mazdy ma się pojawić cała seria nowych aut bezemisyjnych. Z pewnością będą to zarówno SUV-y jak i kompaktowe modele przeznaczone do miasta.

Nie od dziś wiadomo, że Mazda współpracuje z Toyotą, z którą wymienia się technologią. Jednym z przykładów jest chociażby hybrydowa Mazda 2, która jest po prostu Toyotą Yaris ze zmienionym znaczkiem.