Limuzyna z zasięgiem 2100 km przy baku 60 l. To hybryda plug-in za 57 000 złotych

Gdy w marcu pisałem artykuł o hybrydach plug-in z zasięgiem ponad 2000 km, nie spodziewałem się, że prezentacja pierwszego modelu z takimi możliwościami odbędzie się tak szybko. BYD uznał, że nie ma na co czekać. Oto zupełnie nowa limuzyna, która przejedzie 2100 km bez tankowania i ładowania. Auto nie przyjęło formy SUV-a, ponieważ ten wynik byłby niższy ze względu na opór aerodynamiczny.

Z Warszawy do Stambułu bez ładowania

Wprowadzenie ceł na chińskie samochody elektryczne ostatecznie doprowadziło do opracowania przez Azjatów modeli, które w ostatnich miesiącach cieszą się coraz większą popularnością. Hybrydy plug-in pojawiają się dosłownie jak grzyby po deszczu, ale jeszcze żaden nie potrafi przejechać ponad 2000 km.

W dodatku ta zaawansowana technologia ma być dostępna dla przeciętnego Kowalskiego. BYD wprowadzi ją do dwóch modeli w cenach około 14 500 dolarów, czyli 57 000 złotych.

BYD Seal 06 DM - wnętrze
BYD Seal 06 DM – wnętrze

2100 km to mniej więcej taka odległość, jaką należy pokonać drogą lądową z centrum Warszawy do Stambułu w Turcji. Producent zapewnia, że przez ten czas nie trzeba ani ładować, ani tankować auta.

Dane techniczne hybrydy plug-in marki BYD

Silnik spalinowy o pojemności 1,5 l o mocy 99 KM oraz 126 Nm został połączony z jednostką elektryczną o mocy 161 KM lub 215 KM, w zależności od wersji. Pojemność akumulatora wynosi 10,08 kWh lub 15,78 kWh. Wszelkie udoskonalenia i sztuczki wykonane przez chińskich inżynierów pozwoliły na uzyskanie zużycia paliwa wynoszącego zaledwie 2,9 l paliwa na 100 km. Łatwo policzyć, że całkowita pojemność zbiornika paliwa wynosi zatem około 60 litrów.

BYD Seal 06 DM - przód
BYD Seal 06 DM – przód

Modele z mniejszym akumulatorem na samym prądzie są w stanie przejechać 80 km. Wydajniejszy wariant przejedzie do 120 km na napędzie elektrycznym.

Co ciekawe, BYD przejechał w testach nawet 2500 km bez ładowania, ale z pewnymi wyrzeczeniami, o których firma nie chce mówić. Podejrzewamy, że chodzi np. o jazdę bez klimatyzacji i z zastosowaniem wszystkich zasad ecodrivingu do maksimum.

Modele z rewolucyjnym napędem hybrydowym plug-in na razie są przeznaczone na rynek chiński. Eksport do Unii Europejskiej rozpocznie się najprawdopodobniej w 2025 roku. Kilka dni temu BYD oficjalnie wkroczył na polski rynek.