Oto najtańszy elektryk w ofercie BMW. iX1 eDrive20 (2023) oficjalnie. Ma napęd na przednie koła i zasięg do 475 kilometrów

W czerwcu 2022 roku BMW pochwaliło się światu zupełnie nową generacją swojego najmniejszego SUV-a, czyli X1. W ofercie znalazła się również jego w pełni elektryczna odmiana, czyli iX1.

Do tej pory dostępna była tylko jedna wersja napędowa o oznaczeniu iX1 xDrive30. Samochód ten oferuje napęd na cztery koła, moc 272 koni mechanicznych i teoretyczny zasięg 438 kilometrów (WLTP).

BMW iX1 eDrive20
BMW iX1 eDrive20
BMW iX1 eDrive20
BMW iX1 eDrive20

Nie należy on do najtańszych elektryków, gdyż w polskim salonie trzeba za niego zapłacić co najmniej 257 000 złotych. Na szczęście, wkrótce pojawi się w ofercie tańszy, bazowy wariant.

Podczas targów motoryzacyjnych w Monachium BMW pokazało nam podstawową wersję napędową modelu iX1. Mamy tu do czynienia z oznaczeniem eDrive20.

W tej odmianie na pokładzie znajduje się tylko jeden silnik elektryczny, który umieszczono na przedniej osi. Kierowca ma do dyspozycji moc 204 koni mechanicznych i moment obrotowy wynoszący 247 niutonometrów.

BMW iX1 eDrive20
BMW iX1 eDrive20
BMW iX1 eDrive20
BMW iX1 eDrive20

Takie parametry pozwalają na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8,6 sekundy. Prędkość maksymalną postanowiono ograniczyć elektronicznie do 170 km/h.

W podwoziu umieszczono akumulator o pojemności 64,7 kWh netto. Możemy go ładować z mocą do 130 kW, więc w idealnych warunkach uzupełnienie stanu baterii z 10 do 80 procent zajmie 29 minut.

Producent deklaruje, że średnie zużycie energii w cyklu mieszanym to między 17,2 a 15,4 kWh/100 km. Teoretyczny zasięg wynosi od 430 do 475 kilometrów (WLTP).

BMW iX1 eDrive20
BMW iX1 eDrive20

Lista wyposażenia standardowego jest bardzo bogata. Znajdziesz na niej chociażby system nawigacji, dwustrefową klimatyzację czy asystenta parkowania z kamerą. Jest też oczywiście nowy system iDrive OS 9 z funkcją QuickSelect.

Obsłużysz go na ekranie o przekątnej 10,25 cala, który jest połączony z 10,7-calowym wyświetlaczem wirtualnego kokpitu. Sterowanie odbywa się dotykowo, nie ma tu już wygodnego joysticka znanego z innych BMW.

Niestety nie wiemy jeszcze ile będzie kosztowało BMW iX1 eDrive20 w Polsce. Sugerowana cena w Niemczech to 47 900 euro, czyli o 7 100 euro mniej niż za wersję iX1 xDrive30.

Pokonaliśmy ponad 1000 km elektrycznym BMW iX xDrive40. “Nie oceniaj książki po okładce”

W Polsce iX1 xDrive30 startuje od 257 000 złotych. Możemy więc podejrzewać, że cennik wariantu iX1 eDrive20 będzie się zaczynał od około 225 000 złotych. To podobna kwota jak w przypadku standardowej Tesli Model Y.