Od wielu lat obowiązują przepisy mówiące o zakazie korzystania z telefonu komórkowego podczas prowadzenia samochodu. Mowa oczywiście o sytuacji, w której kierowca musi trzymać w ręku aparat.
Niby wszyscy o tym wiedzą, ale na drogach bardzo często możemy spotkać osoby, które łamią prawo. Nie tylko rozmawiają oni przez komórkę, ale również przeglądają sieć lub robią zdjęcia czy nagrywają wideo.
> Z nudy wyciągali telefon do ręki na skrzyżowaniu. Chwilę później czekała ich surowa kara (wideo)
Jeśli policjant przyłapie nas na tym wykroczeniu, możemy spodziewać się wysokiego mandatu. Zgodnie z polskim taryfikatorem grozi za to kara w wysokości 500 złotych oraz aż 12 punktów karnych.
Co ciekawe, funkcjonariusze „namierzają” tego typu przewinienia również przy użyciu drona. Wielu kierowców zostało już w ten sposób zaskoczonych, gdy ruszając spod świateł zostali kilkadziesiąt metrów dalej zatrzymywani lizakiem.

Korzystanie z telefonu zabronione jest również podczas postoju na skrzyżowaniu czy jazdy w korku. Wtedy najczęściej łapiemy za komórkę aby „zabić czas”.
Kierowanie pojazdu z telefonem w ręku jest bardzo niebezpieczne. Wydaje nam się, że panujemy nad sytuacją, ale tak naprawdę jesteśmy w wielkim błędzie.
Boleśnie przekonał się o tym autor załączonego nagrania wideo, kierowca Porsche 911 GT3 RS 991.1. Postanowił on uwiecznić na filmie jedną ze swoich przejażdżek po górskiej drodze.
W kadrze doskonale widać ogromny kamień leżący przy środku jezdni. Niestety, kierowca był na tyle zajęty filmowaniem, że kompletnie go nie zauważył.

Niemiecki samochód sportowy najechał przednim kołem na przeszkodę, co niestety spowodowało natychmiastowe rozerwanie opony. Na komputerze pokładowym od razu pojawiła się stosowna informacja.
W tym przypadku nie pomoże zastosowanie zestawu naprawczego, a Porsche 911 GT3 RS nie jest wyposażone w koło zapasowe. Należy więc dzwonić po lawetę i umawiać się na wizytę w serwisie.
To doskonale pokazuje jak głupi błąd może narobić nam ogromnych strat czasowych i finansowych. Kierowca powinien się modlić o to, aby uszkodzona nie została również felga.

Porsche 911 GT3 RS generacji 991.1 napędzane jest 6-cylindrowym bokserem o pojemności 4.0 litrów. Wolnossący silnik dostarcza na tylną oś 500 koni mechanicznych i 460 niutonometrów.
> Najechał na rurkę leżącą na drodze. Metalowy element wpadł do auta i ranił kierowcę (wideo)
Oficjalne dane dostarczone przez producenta mówią o przyspieszeniu od 0 do 100 km/h w 3,3 sekundy. Prędkość maksymalna, z jaką może pędzić Porsche 911 GT3 RS 991.1 to natomiast 310 km/h.
Wyświetl ten post na Instagramie