Volkswagen ID.Buzz ze zwiększonym rozstawem osi. Ma lepszą baterię i więcej mocy (wideo)

Po niemal dwóch latach od europejskiego debiutu Volkswagena ID.Buzz, nadszedł moment wkroczenia na rynek amerykański. Odbyła się tam premiera wariantu z wydłużonym rozstawem osi.

ID.Buzz mierzy teraz 4887 milimetrów długości, z czego 3239 milimetrów to rozstaw osi. Standardowa wersja elektrycznego busa Volkswagena jest krótsza o 250 milimetrów.

Volkswagen ID.Buzz Long
Volkswagen ID.Buzz Long

ABT znalazł sposób na dodatkowy zasięg w VW ID.Buzz. “3000 darmowych kilometrów rocznie”

Zapewnia to oczywiście więcej przestrzeni wewnątrz. Pojawił się trzeci rząd foteli, dzięki czemu możemy przetransportować teraz do siedmiu osób. Auto można też zamówić w wersji 6-osobowej z układem 2-2-2.

Volkswagen ID.Buzz Long
Volkswagen ID.Buzz Long

Więcej miejsca w podłodze pozwoliło na zamontowanie większego akumulatora. Teraz ma on pojemność 85 kWh netto, choć Volkswagen nie pochwalił się jeszcze przewidywanym zasięgiem.

Volkswagen ID.Buzz Long
Volkswagen ID.Buzz Long
Volkswagen ID.Buzz Long
Volkswagen ID.Buzz Long

Lepszy jest też napęd, gdyż zastosowano tutaj mocniejszy układ. Na tylnej osi spoczywa 286-konny silnik elektryczny, który niedawno zadebiutował w ID.7. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 7,9 sekundy.

Sprawdzili jak VW ID.Buzz zachowuje się podczas wypadków. “Jest bardzo bezpiecznie” (wideo)

W 2024 roku, w ofercie pojawi się też wariant GTX z napędem na wszystkie koła. Taki Volkswagen ID.Buzz zapewni łączną moc 340 koni mechanicznych i sprint od 0 do 100 km/h w jedynie 6,4 sekundy.