Land Rover przygotował dla swoich klientów kilka nowości na rok modelowy 2024. Dotyczą one flagowego SUV-a Range Rover, który teraz będzie jeszcze „bogatszy”.
Do dyspozycji otrzymamy dwie nowe hybrydy typu plug-in i topową odmianę spalinową dostępną jedynie w najwyższym wariancie wyposażenia SV. Program SV Bespoke pozwoli też na jeszcze szersze pole do popisu podczas konfiguracji.

> Range Rover Velar (2023) po faceliftingu. Zniknął jeden ekran, PHEV z większą baterią (wideo)
Flagowy Range Rover może zostać zamówiony z jedną z dwóch nowych hybryd typu plug-in: P460e oraz P550e. W obu wariantach pod maską pracuje benzynowy silnik 3.0 I6.
Range Rover P460e, jak sama nazwa wskazuje, oferuje moc 460 koni mechanicznych. Wersja P550e to 550 koni mechanicznych, dzięki którym przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje równe 5 sekund.

Zasięg w trybie bezemisyjnym ma teraz wynieść do 121 kilometrów. Miłośnicy ekologii będą mogli się pochwalić, że ich auto wydziela jedynie 16 gram CO2 na każdy przejechany kilometr.
Do oferty dołącza również topowy wariant spalinowy P615, który będzie dostępny jedynie w topowej wersji wyposażenia SV. 4.4 litrowy silnik V8 generuje 615 koni mechanicznych i 750 niutonometrów.

Korzystając z programu SV Bespoke, klienci są w stanie wybrać jedną z 391 konfiguracji kolorystyki wnętrza i jeden z 290 kolorów lakieru. Jeśli jednak dla kogoś nadal to zbyt mało, pozostaje mu opcja Match to Sample.
Auta zyskały teraz również funkcję Dynamic Response Pro, dzięki której pokonywanie zakrętów jest jeszcze bardziej komfortowe. System ten niweluje przechyły boczne wykorzystując siłę 1400 niutonometrów na każdej z osi.

> Range Rover First Edition LWB 4.4 V8 P530 AWD. SUV za 1 milion złotych dla prawdziwego króla
Polskiego cennika odświeżonej wersji Range Rovera jeszcze niestety nie znamy. W Niemczech topowa odmiana P615 z długim rozstawem osi to wydatek minimum 260 400 euro, czyli około 1 175 000 złotych.