Informacje na temat prac nad stworzeniem tego modelu słyszeliśmy już jakiś czas temu. Mieliśmy świadomość, że Porsche planuje zbudować otwartą wersję modelu 718 Cayman GT4 RS.
Teraz nadszedł moment, w którym możemy zobaczyć tę nowość w całej okazałości. Oto zupełnie nowe Porsche 718 Spyder RS, czyli bez wątpienia jeden z najlepszych modeli w gamie.

> Przyjechał na Ring świeżutkim Porsche 718 GT4 RS. “Pierwsze kółko dał zrobić koledze” (wideo)
Nie jest niespodzianką, że za napęd w tym aucie odpowiada 6-cylindrowy silnik o pojemności 4.0 litrów. Na tylną oś trafia moc 500 koni mechanicznych oraz moment obrotowy wynoszący 450 niutonometrów.
Jednostka napędowa uwielbia wysokie obroty i bardzo chętnie kręci się do 9 000 RPM. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 3,4, a od 0 do 200 km/h 10,9 sekundy. Prędkość maksymalna to 308 km/h.

Porsche 718 Spyder RS posiada oczywiście wiele rozwiązań aerodynamicznych zaczerpniętych z GT4 RS. Brakuje jedynie dużego skrzydła z tyłu, które zastąpiono subtelniejszym ducktailem.
Spyder RS jest o 7,2 kilograma lżejszy od Porsche 718 Spyder, oraz o 16,3 kilograma lżejszy od bazowego Porsche 718 Boxstera. Masa własna pojazdu to zaledwie 1 410 kilogramów.

Klienci chętni na jeszcze bardziej „hardkorowy” samochód mogą zdecydować się na zakup pakietu Weissach. Nie jest tanio, bo sam pakiet to wydatek 70 576 złotych.
W zamian dostajemy między innymi tytanowe końcówki układu wydechowego, 20-calowe felgi wykonane z kutego magnezu i jeszcze więcej elementów z karbonu, takich jak chociażby maska pozbawiona lakieru. Auto staje się wtedy lżejsze o kilkanaście kilogramów.

> Tak brzmi silnik 4.0 przy 9000 obrotów. Dźwięk Porsche 718 GT4 RS przyprawia o ciarki (wideo)
Wydanie dodatkowych 70 000 złotych na pakiet nie powinno jednak robić wrażenia na potencjalnych klientach. W polskich salonach, cena Porsche 718 Spyder RS startuje od 807 000 złotych.