Nowy Polestar 4 (2023) to najszybszy samochód w historii marki. “Nie ma tylnej szyby” (wideo)

Marka Polestar ma trochę długi ogon jeśli chodzi o oficjalne wejście na polski rynek. Mamy nadzieję, że jednak wkrótce to nastąpi i w końcu będziemy mogli przetestować ich auta.

Zniecierpliwienie to się nasila, gdyż właśnie producent zaprezentował nam zupełnie nowy model. Nosi on nazwę Polestar 4 i jest obecnie najszybszym wozem w ofercie.

2023 Polestar 4
2023 Polestar 4
2023 Polestar 4
2023 Polestar 4

Polestar 3 (2022) oficjalnie. Elektryczny SUV ma 517 KM i zapewnia ponad 600 km zasięgu (wideo)

Samochód mierzy 4839 milimetrów długości, z czego 2999 milimetrów to rozstaw osi. Auto ma szerokość 2139 milimetrów i wysokość 1544 milimetrów. Kawał wozu.

Stylistycznie nawiązuje oczywiście do znanych nam już Polestarów. Ciekawym rozwiązaniem jest natomiast rezygnacja z tylnej szyby. Taki zabieg ma zapewnić „wyjątkowe doznania pasażerom tylnej kanapy”.

2023 Polestar 4
2023 Polestar 4
2023 Polestar 4
2023 Polestar 4

Nie jest oczywiście tak, że kierowca nie widzi nic do tyłu. Dba o to kamera, z której obraz wyświetlany jest w wirtualnym lusterku wstecznym.

W bardzo przestronnym wnętrzu królują materiały pozyskane w ekologiczny sposób. Przed oczami kierowcy znajduje się 10,2-calowy ekran wirtualnego kokpitu, 14,7-calowy wyświetlacz przezierny oraz 15,4-calowy monitor systemu inforozrywki.

2023 Polestar 4
2023 Polestar 4
2023 Polestar 4
2023 Polestar 4

Pasażerowie mają być zachwyceni 12-głośnikowym zestawem audio marki Harman Kardon. Jeśli klient zdecyduje się na opcjonalny pakiet Nappa, wtedy dodatkowe dwa głośniki zamontowane zostaną również w zagłówkach przednich foteli.

Oferta napędowa ma się składać z dwóch wersji. W każdej z nich znajdziemy akumulatory o pojemności 102 kWh. Bazową opcją jest Polestar 4 Long Range Single Motor.

2023 Polestar 4
2023 Polestar 4
2023 Polestar 4
2023 Polestar 4

Jak sama nazwa wskazuje, mamy tam do czynienia z jednym silnikiem, który umieszczono na tylnej osi. Generuje on moc 272 koni mechanicznych, pozwala na przejechanie do 600 kilometrów na jednym ładowaniu (WLTP).

Topowy wariant to Long Range Dual Motor. Dwie jednostki elektryczne generują łącznie 544 konie mechaniczne, dzięki czemu przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa tylko 3,8 sekundy. Tutaj zasięg to 560 kilometrów (WLTP).

Polestar O2 Concept. Ma na wyposażeniu drona, który będzie nagrywał Twoje przejażdżki (wideo)

Mamy nadzieję, że już wkrótce usłyszymy tego typu informację prasową w polskim języku. Wydaje nam się, że wielu rodaków czeka na oficjalny debiut tej marki w naszym kraju.