Dwie wersje Forda Bronco wjechały do polskich salonów. Cennik startuje od 419 300 zł (wideo)

Pierwsza generacja Forda Bronco została zaprezentowana w listopadzie 1965 roku. Żeby samochód ten pojawił się oficjalnie w Europie musieliśmy poczekać aż 58 lat.

Właśnie przyjechał do Polski pierwszy egzemplarz i mieliśmy okazję zobaczyć go z bliska. Poznaliśmy więcej szczegółów technicznych, oraz, co najważniejsze, polską cenę.

Ford Bronco Badlands
Ford Bronco Badlands
Ford Bronco Badlands
Ford Bronco Badlands

Wiemy jaki silnik trafi do Bronco dostępnego w Polsce. Na brak mocy nie będziesz mógł narzekać

Nowy Ford Bronco, czyli szósta jego generacja, już teraz jest dostępna do zakupu na wybranych europejskich rynkach. Jednym z nich jest Polska i auto można zamawiać w 10 FordStore, czyli tych najnowocześniejszych salonach w kraju.

Ford przygotował aż sześć wersji wyposażenia nowego Bronco (pomijając Raptora). Polskim klientom oddano natomiast do wyboru tylko dwie edycje: Outer Banks i Badlands.

Ford Bronco Badlands
Ford Bronco Badlands
Ford Bronco Badlands
Ford Bronco Badlands

Ford Bronco Outer Banks to w skrócie ta bardziej „luksusowa” odmiana. Również jest bardzo sprawna w terenie, ale posiada więcej lakierowanych elementów i mniej zaawansowany napęd i zawieszenie.

Osoby chcące mocniej zaszaleć w terenie powinny skierować się ku wersji Badlands. Tutaj elementy narażone na uszkodzenia pozostały nielakierowane, przedni i tylny zderzak są wykonane ze stali, podobnie jak płyty pod podwoziem i wzmocnienia progów.

Ford Bronco Badlands
Ford Bronco Badlands
Ford Bronco Badlands
Ford Bronco Badlands

Outer Banks posiada ręcznie dołączany napęd na cztery koła, w wariancie Badlands dzieje się to automatycznie. Badlands posiada również bardziej zaawansowane zawieszenie HOSS 2.0, podczas gdy w Outer Banks jest to wersja 1.0.

Oba auta różnią się również kołami, na których przemierzają bezdroża. Bronco Outer Banks toczy się na 18-calowych felgach i 32-calowych oponach. Badlands to 33-calowe opony naciągnięte na nieco mniejsze siedemnastki.

Ford Bronco Badlands
Ford Bronco Badlands
Ford Bronco Badlands
Ford Bronco Badlands

Jeśli chodzi o głębokość brodzenia, Ford Bronco może wjechać do 80-centymetrowej wody. Bardzo krótkie zwisy zapewniają świetne kąty natarcia i zejścia.

Bardzo ciekawą opcją Bronco jest bez wątpienia możliwość łatwego odkręcenia drzwi. Wystarczy do tego tylko jeden klucz, a odpięte elementy możemy przechować w specjalnych torbach w bagażniku.

Ford Bronco kąty
Ford Bronco kąty
Ford Bronco
Ford Bronco

Dodatkowo, jesteśmy w stanie również zdjąć dach. Składa się on z czterech części i po ich odczepieniu otrzymujemy naprawdę świetnie wyglądającą terenówkę z prawdziwego zdarzenia.

Pod maską obu wersji Bronco znajduje się ten sam silnik. Jest to podwójnie turbodoładowana jednostka benzynowa V6 o pojemności 2.7 litra. Generuje ona moc 330 koni mechanicznych i moment obrotowy 563 niutonometrów.

Ford Bronco Badlands
Ford Bronco Badlands
Ford Bronco Badlands
Ford Bronco Badlands

Ile w Polsce trzeba będzie zapłacić za Forda Bronco? Tanio nie jest, bo cennik startuje od 419 300 złotych za odmianę Outer Banks. Ford Bronco Badlands to wydatek co najmniej 440 300 złotych. Są to ceny brutto.

Ford przeznaczył do Europy ograniczoną liczbę egzemplarzy, ale niestety importer nie pochwalił się konkretnymi danymi na ten temat. Wiemy, że auto można już zamawiać, a pierwsze egzemplarze pojawią się u klientów w sierpniu 2023 roku.

Ford Bronco Badlands
Ford Bronco Badlands

Ford Bronco Raptor (2022) oficjalnie. Ponad 400 KM z 3.0 l V6. Wjedziesz nim wszędzie (wideo)

Już wkrótce będziemy mogli poznać Forda Bronco jeszcze lepiej, podczas pierwszych jazd testowych. Wtedy z pewnością powiemy na jego temat dużo więcej.