Niemcy doskonale wiedzą jak zbudować szybki samochód, który w dodatku będzie dość praktyczny. Znalezienie sportowego sedana czy kombi nie jest żadnym problemem.
Jednym z przykładów jest oczywiście Mercedes Klasy E w topowym wydaniu od AMG. Niestety, już wkrótce zobaczymy nową generację, z której zniknie silnik V8.
> Osiem cylindrów zniknie spod maski Mercedesa-AMG E 63. “Otrzymamy ponad 700 KM” (wideo)
Na załączonym nagraniu wideo zobaczysz egzemplarz z serii W213 sprzed liftingu. Pod jego maską pracuje podwójnie turbodoładowany silnik V8 o pojemności 4.0 litrów.
Seryjny model generuje 612 koni mechanicznych, ale tu mamy do czynienia z autem po modyfikacji. Drobne zmiany, w tym usunięcie filtra OPF, pozwoliły na osiągnięcie 732 koni mechanicznych.
> Stary Mercedes CL63 AMG zawstydza dźwiękiem nowe silniki. “I komu to przeszkadzało?” (wideo)
Teraz auto brzmi jeszcze lepiej, a do tego sprawniej przyspiesza. Rozpędzenie się od 0 do 100 km/h zajmuje równe 3 sekundy, czyli o 0,4 sekundy szybciej niż seria.