Lamborghini jest chyba mistrzem w oferowaniu kolejnych wariantów jednego modelu. Huracan, którego debiut odbył się 9 lat temu, zyskał w 2022 roku aż dwie nowe wersje.
Jedną z nich jest Tecnica, która plasuje się w ofercie między odmianami EVO i STO. Kierowca ma tutaj do dyspozycji napęd wyłącznie na tylną oś, co ma zapewnić świetną frajdę z jazdy.
> Lamborghini Huracan Tecnica (2022) oficjalnie. 5.2 V10 o mocy 640 KM napędza tylną oś (wideo)
W komorze silnika znajdziemy wolnossący silnik V10 o pojemności 5.2 litra, który generuje moc 640 koni mechanicznych i 565 niutonometrów momentu obrotowego. Wszystko to trafia na tylne koła.
Możemy dzięki temu przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 3,2 sekundy i rozpędzić się maksymalnie do 325 km/h. Towarzyszy nam przy tym genialny dźwięk dziesięciu cylindrów.
Niemiecki tuner Novitec postanowił jeszcze go ulepszyć. Jak im to wyszło możesz posłuchać oglądając załączone nagranie wideo. Zaprezentowali w nim jeden z egzemplarzy swoich klientów.
Właściciel uznał, że nie potrzebuje układu wydechowego z klapkami. Nie po to kupił auto z takim silnikiem, żeby jeździć nim w „trybie cichym”.
> Poprawili najlepsze Lamborghini w historii. “Nie mieliśmy przy nim zbyt dużo do roboty” (wideo)
Oprócz nowego wydechu, w czarnym egzemplarzu zamontowano felgi Noviteca. Te na przedniej osi mają średnicę 20 cali, a te na tylnej 21 cali. Pojawiło się tu również obniżone zawieszenie.