W połowie grudnia 2022 roku Hyundai pokazał światu zdjęcia nowej generacji modelu Kona. Niestety, oprócz kilku fotografii, nie otrzymaliśmy zbyt wielu informacji.
Teraz się to zmienia i wiemy już więcej na temat odmiany w pełni elektrycznej. Cyferki wyglądają naprawdę obiecująco i wróżą sukces temu bezemisyjnemu crossoverowi.

> Futurystyczny design robi wrażenie. Oto Hyundai Kona (2023) drugiej generacji. Auto mocno urosło
Klient będzie miał do wyboru jedną z dwóch baterii. Mniejsza zaoferuje pojemność 48,4 kWh, co ma pozwolić na przejechanie do 342 kilometrów (WLTP).
Dla osób oczekujących większego zasięgu przewidziana jest wersja Long Range z akumulatorem o pojemności 65,4 kWh. Takim egzemplarzem pokonasz nawet do 490 kilometrów (WLTP).


W obu wersjach będziemy mieli do czynienia z napędem na przednią oś. Auto z mniejszą baterią zagwarantuje moc 156 koni mechanicznych, a to z większą – 218 koni mechanicznych. Moment obrotowy w obu wariantach to 255 niutonometrów.
> Hyundai Ioniq 5 N pozwoli na kontrolowane poślizgi. Będzie “Drift Mode” i “około 600 KM”
Producent nie wyklucza również wprowadzenia do oferty usportowionego wariantu oznaczonego literką N. Wszystko zależy od klientów i zainteresowania jakim wykażą się po premierze Hyundaia IONIQ 5 N.