To smutne, że coraz trudniej o zakup samochodu, który daje miłośnikom motoryzacji mnóstwo frajdy z jazdy. Składa się na nią również oczywiście samo brzmienie jednostki napędowej.
Coraz mniejsze silniki, układy hybrydowe i filtry skutecznie zabijają akustyczne doznania podczas jazdy. Niewielu producentów jest nas w stanie zadowolić pod tym względem.
> Mercedes-AMG C 63 S E Performance 4MATIC+ oficjalnie. Śmiejesz się z 2.0, ale to potwór (wideo)
Pierwszy z przykładów, który przychodzi do głowy, to oczywiście Mercedes-AMG C 63. Jeszcze niedawno oferowana generacja skrywa pod maską jednostkę 4.0 V8. W najnowszym wcieleniu jest to już zaledwie 2.0 litrowe R4.
Owszem, kierowca ma do dyspozycji monstrualną moc 680 koni mechanicznych i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,4 sekundy. Takiego dźwięku, jak w przypadku poprzedników, niestety już nie uświadczysz.
> Dwa litry pod maską nowego Mercedesa C 63? Tak brzmi prawdziwe, “męskie” AMG z V8 (wideo)
Na załączonym nagraniu wideo zobaczysz jakie brzmienie potrafi z siebie wydać C 63 AMG generacji W205 zmodyfikowane przez Brabusa. 800-konne V8 ryczy jak szalone.
https://youtu.be/cietqvhgLWQ