Peugeot 3008 i Peugeot 5008 z miękką hybrydą. Niższe spalanie i sporo bezemisyjnej jazdy

O tym, że Peugeot ma sporo planów dotyczących elektryfikacji swojej gamy, słyszeliśmy całkiem niedawno. Teraz do oferty dołącza jednostka napędowa z układem miękkiej hybrydy.

Decydując się na zakup Peugeota 3008 lub 5008 będziesz mógł zamówić go z silnikiem 1.2 PureTech. Miękka hybryda 48V pozwala na uzyskanie oszczędności w zużyciu paliwa.

Peugeot przedstawił plany dotyczące napędów elektrycznych. “e-3008 zapewni 700 km zasięgu”

Nowa jednostka zastępuje czysto spalinowy silnik 1.2 PureTech 130. Producent obiecuje, że użytkownik będzie w stanie uzyskać do 15 procent niższe spalanie niż do tej pory.

Peugeot 3008 miękka hybryda
Peugeot 3008 miękka hybryda

Nowa, 6-stopniowa skrzynia dwusprzęgłowa (e-DSC6) posiada zintegrowany silnik elektryczny. Generuje on moc 28 koni mechanicznych oraz moment obrotowy wynoszący 55 niutonometrów.

Do tego mamy niewielki akumulator o pojemności użytkowej 432 Wh. Dzięki niemu, auto może przez nawet 50% czasu jeździć w cyklu miejskim w trybie bezemisyjnym. Szczególnie podczas delikatnego przyspieszania, parkowania czy manewrowania.

Kierowca ma do dyspozycji łącznie 136 koni mechanicznych oraz 230 niutonometrów momentu obrotowego. Dzięki układowi miękkiej hybrydy zaoszczędzimy około 1 litra na 100 kilometrów, a poziom emisji spalin zmieści się w normie Euro 6.e.

Peugeot 3008 miękka hybryda
Peugeot 3008 miękka hybryda

Wizualnie samochody te nie różnią się niczym od pozostałych wersji napędowych. Dorzucono im jedynie system AVAS, który imituje dźwięk podczas jazdy w trybie elektrycznym.

Peugeot Inception Concept (2023) oficjalnie. Tak wygląda elektryczna przyszłość tej marki (wideo)

Już wkrótce, nowa jednostka hybrydowa pojawi się też w innych modelach. W planach jest wprowadzenie miękkiej hybrydy do Peugeotów: 208, 2008, 308 i 408.