Świat wiadomości motoryzacyjnych w ostatnich miesiącach przepełniony jest smutnymi informacjami. Często słyszy się o wielu „ostatnich” edycjach danego modelu, na pożegnanie.
Ma to oczywiście związek z przymusem przejścia na napędy w pełni elektryczne. Spotkanie nowego samochodu z benzynowym silnikiem V8, V10 czy V12 będzie wkrótce sporym wyzwaniem.

> Osiem cylindrów zniknie spod maski Mercedesa-AMG E 63. “Otrzymamy ponad 700 KM” (wideo)
Już w 2019 roku Mercedes-AMG zaprezentował nam Klasę S generacji W222 w wydaniu S 65 Final Edition. Producent postanowił, że sprzeda tylko 130 egzemplarzy tej wersji.
Była to ostatnia S-Klasa wyposażona w podwójnie turbodoładowany silnik V12 o pojemności 6.0 litrów. Kierowca ma do dyspozycji moc 621 koni mechanicznych i 1000 niutonometrów.

> Zapamiętaj ten dźwięk, bo już go nie uświadczysz. To ostatnia szansa na zakup E Klasy z V8 (wideo)
Dzięki temu, limuzyna potrafi rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 4,1 sekundy i osiągnąć prędkość maksymalną 300 km/h. Na załączonym nagraniu wideo możesz posłuchać jak brzmi ta jednostka podczas porannego, zimnego rozruchu.