BMW w końcu odkryło karty i oficjalnie zaprezentowało nam odświeżony model X5. Pojedyncze zdjęcia tego auta widywaliśmy już wcześniej w związku z kilkoma przeciekami.
Wizualne zmiany na zewnątrz nie są oczywiście radykalne. Mamy do czynienia z przemodelowanymi zderzakami i nieco węższymi reflektorami LED. Pojawiła się również opcja podświetlanych nerek, która do tej pory była dostępna w X6.


> Są pierwsze zdjęcia nowego BMW X5 LCI (2023). Nie wszystkim klientom spodobają się te zmiany
Każde nowe BMW X5 wyjeżdża z fabryki z podwójnym, zakrzywionym ekranem na desce rozdzielczej. Pod jedną taflą szkła znajdują się wyświetlacze obsługujące multimedia i wirtualny kokpit.
Konsola centralna zyskała nowy wybierak skrzyni biegów i na szczęście udało się pozostawić pokrętło systemu iDrive. Znacznie ułatwia to poruszanie się po menu.


Lista dostępnych silników startuje od benzynowego wariantu xDrive40i, w którym zastosowano nowy układ miękkiej hybrydy 48V. Silnik generuje 380 koni mechanicznych i 540 niutonometrów.
Ta sama jednostka znalazła zastosowanie w przypadku hybrydy typu plug-in o oznaczeniu X5 xDrive50e. Tutaj kierowca ma do dyspozycji moc 489 koni mechanicznych, dzięki czemu sprint od 0 do 100 km/h zajmuje tylko 4,8 sekundy.


Akumulatory o pojemności 25,7 kWh netto mają pozwolić na przejechanie do 110 kilometrów w trybie w pełni elektrycznym. Producent musiał zastosować system IconicSounds, dzięki czemu nasze X5 będzie „jakoś brzmiało” podczas jazdy na prądzie.
Listę benzynowych jednostek póki co zamyka 530-konne BMW X5 M60i xDrive z 4.4 litrowym V8 pod maską. Na topowy wariant X5 M musimy jeszcze chwilę poczekać.


BMW nie zapomniało o miłośnikach silników wysokoprężnych. W ofercie znalazło się miejsce dla X5 xDrive30d, gdzie pod maską pracuje 3.0 litrowy motor R6 o mocy 298 koni mechanicznych.
Produkcja BMW X5 po faceliftingu ruszy już w kwietniu 2023 roku. Na polskiej stronie producenta można już się pobawić konfiguratorem nowego modelu.
> BMW X7 (2023) oficjalnie. Ma front z nowej “Siódemki” i 4.4 l V8 o mocy 530 KM (wideo)
Cennik startuje od 385 500 złotych za wspomnianego wyżej diesla X5 xDrive30d. BMW X5 xDrive40i to koszt 395 500 złotych, a X5 M60i xDrive 520 000 złotych. Hybryda plug-in X5 xDrive50e to wydatek 455 000 złotych.