Tak powstaje limitowane Porsche 911 Sport Classic. “To najdroższy wariant w ofercie” (wideo)

Porsche ma w swojej gamie naprawdę sporo wariantów modelu 911. Praktycznie nie ma możliwości, żeby któryś z klientów nie wybrał dla siebie czegoś odpowiedniego.

Aktualnie jest to dokładnie aż 26 wersji. Od standardowej Carrery, poprzez emocjonującego GTS’a, super szybkie Turbo S, aż po topowy wariant z zacięciem wyścigowym, czyli GT3 RS.

Porsche 911 Sport Classic oficjalnie. Zbudują ich tylko 1250. Ma 550 KM i ręczną skrzynię (wideo)

Wśród nich są również warianty, które nie będą dostępne dla każdego. Wśród limitowanych edycji Porsche 911 znajdziesz chociażby wersję Sport Classic. Jej premiera odbyła się w kwietniu 2022 roku.

Porsche 911 Sport Classic 992
Porsche 911 Sport Classic 992

Niemcy planują zbudować jedynie 1250 egzemplarzy Porsche 911 Sport Classic. Auto bazuje na 911 Turbo, ale posiada napęd wyłącznie na tylną oś i manualną, 7-stopniową skrzynię biegów.

Skodo bazuje na 911 Turbo, to mamy tu do czynienia z silnikiem 3.8 o mocy 550 koni mechanicznych i momencie obrotowym wynoszącym 600 niutonometrów. Czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h to 4,1 sekundy, a prędkość maksymalna to 315 km/h.

W polskich salonach cennik podstawowego Porsche 911 Carrera startuje od 564 000 złotych. Za Porsche 911 Sport Classic trzeba zapłacić co najmniej 1 425 000 złotych.

Porsche 911 Sport Classic 992
Porsche 911 Sport Classic 992

Tak według nich może wyglądać perfekcyjny “konfig” Porsche 911 GT3 RS. “Złote, a skromne”

Producent właśnie opublikował krótkie nagranie ukazujące proces montażu tego modelu. Wiele elementów składanych jest ręcznie, aby zapewnić jak najlepszą kontrolę jakości.