Oto Alpina B5 GT (2023). “Kiedy sąsiad ma już nowe Audi RS6 i szukasz czegoś jeszcze lepszego”

Kiedy seryjna oferta BMW nie jest dla Ciebie wystarczająca, warto wstąpić na stronę oficjalnego tunera Alpina. Właśnie trafił tam kolejny projekt na bazie BMW Serii 5.

Alpina B5 GT bazuje na BMW Serii 5, pod maską której zamontowano podwójnie turbodoładowaną jednostkę V8 o pojemności 4.4 litra. Taki silnik znajdziemy między innymi w BMW M5, M5 Competition czy M5 CS.

Alpina B5 GT
Alpina B5 GT

Poprawili osiągi BMW X7 po faceliftingu. Alpina XB7 ma pod maską 4.4 V8 o mocy 621 KM

W tym przypadku generuje on moc 634 koni mechanicznych oraz moment obrotowy wynoszący 850 niutonometrów. Parametry te przekazywane są na wszystkie cztery koła.

Zapewnia to przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 3,4 sekundy dla wersji sedan i 3,6 sekundy dla odmiany Touring. Prędkość maksymalna to, odpowiednio, 330 km/h i 322 km/h. Nieźle, jak na „rodzinne auto”.

Alpina B5 GT
Alpina B5 GT
Alpina B5 GT Touring
Alpina B5 GT Touring

Tuner zastosował głośniejszy układ wydechowy i kilka zmian dotyczących zawieszenia. Są też wydajniejsze hamulce Brembo z tarczami o średnicy niemal 40 centymetrów na wszystkich czterech kołach.

Zmiany z zewnątrz nie są drastyczne. Standardowo już dla Alpiny mamy nowe zderzaki, cztery końcówki układu wydechowego i wielkie felgi o klasycznym wzorze.

Alpina B5 GT
Alpina B5 GT

Wnętrze wykończone jest najwyższej jakości skórą i alcantarą, która oczywiście może być kolorystycznie dobrana do zachcianek klienta. Jedynym ograniczeniem jest chyba tylko grubość portfela.

Alpina B8 to prawdziwy połykacz kilometrów. “Z palcem w uchu osiąga ponad 300 km/h” (wideo)

Alpina planuje sprzedać tylko 250 egzemplarzy modelu B5 GT. Cena wersji sedan startuje w Niemczech od 145 500 euro (686 000 zł), a odmiany Touring od 148 500 euro (700 000 zł).