Porsche doskonale wie jak zbudować naprawdę szybkie samochody w wielu segmentach. Są oni w stanie sprawić nawet to, że wielki SUV będzie się prowadził niemalże jak auto sportowe.
Szczytowym osiągnięciem w tej kwestii jest z pewnością Cayenne w wydaniu Turbo GT. 640-konny wóz pokonuje ciasne zakręty z niezwykłą lekkością.
> Porsche Cayenne Turbo GT (2022) to najszybszy SUV w historii marki. Kosztuje prawie milion zł
Na załączonym nagraniu wideo również zobaczysz Cayenne, ale w wersji Turbo S E-Hybrid. Układ Plug-in współpracuje z 4.0 litrowym silnikiem V8 i daje kierowcy do dyspozycji moc 680 koni mechanicznych i moment obrotowy wynoszący 900 niutonometrów.
Kierowca Porsche 911 Carrery S był przekonany, że z łatwością poradzi sobie z wielkim i ciężkim SUV-em na torze. W końcu ma dużo lżejsze i również mocne auto, napędzane silnikiem 3.0 o mocy 450 koni mechanicznych.
> Porsche już testuje nowe Cayenne Coupe Turbo GT. “Dzielnie trzyma się za 911 GT3 RS” (wideo)
Właściciel Cayenne nie dawał jednak łatwo za wygraną i dzielnie odpierał ataki na krętym torze Nurburgring. Oba pojazdy mają bardzo zbliżone osiągi, jeśli chodzi o przyspieszenie od 0 do 100 km/h. Zajmuje im to mniej niż 4 sekundy.
Wyświetl ten post na Instagramie