BMW przez lata montowało pod maską modelu M3, czy później M4, różnego rodzaju silniki. Ostatnie generacje korzystają z turbodoładowanej jednostki R6 o pojemności 3.0 litrów.
BMW M3 oraz M4 cieszą się sporą popularnością. Nie wszyscy jednak są zadowoleni z dźwięku, jaki wydobywa się z czterech końcówek układu wydechowego.
> 10-cylindrowy silnik BMW na przelotowym wydechu. Czy znasz lepszy dźwięk? (wideo)
Właściciel widocznego na załączonym nagraniu wideo egzemplarza M4 F82 również za nim nie przepadał. Postanowił zrobić dość radykalny ruch i zmienił cały silnik.
Decyzja padła na jednostkę 4.4 V8 znaną między innymi z BMW M5. Motor ten nie tylko charakteryzuje się lepszym brzmieniem, ale również większą wydajnością.
> To BMW M340i xDrive G20 brzmi lepiej niż M3. Zapewnia to układ wydechowy Armytrix (wideo)
W przypadku BMW M5 Competition F90 mamy bowiem do czynienia z mocą 625 koni mechanicznych oraz momentem obrotowym wynoszącym 750 niutonometrów. TO dużo więcej niż 450 koni mechanicznych i 550 niutonometrów w BMW M4 Competition F82.