Miał dość marnego dźwięku BMW M4. “W końcu nie brzmi jak stary Golf na przelocie” (wideo)

BMW przez lata montowało pod maską modelu M3, czy później M4, różnego rodzaju silniki. Ostatnie generacje korzystają z turbodoładowanej jednostki R6 o pojemności 3.0 litrów.

BMW M3 oraz M4 cieszą się sporą popularnością. Nie wszyscy jednak są zadowoleni z dźwięku, jaki wydobywa się z czterech końcówek układu wydechowego.

10-cylindrowy silnik BMW na przelotowym wydechu. Czy znasz lepszy dźwięk? (wideo)

Właściciel widocznego na załączonym nagraniu wideo egzemplarza M4 F82 również za nim nie przepadał. Postanowił zrobić dość radykalny ruch i zmienił cały silnik.

Decyzja padła na jednostkę 4.4 V8 znaną między innymi z BMW M5. Motor ten nie tylko charakteryzuje się lepszym brzmieniem, ale również większą wydajnością.

To BMW M340i xDrive G20 brzmi lepiej niż M3. Zapewnia to układ wydechowy Armytrix (wideo)

W przypadku BMW M5 Competition F90 mamy bowiem do czynienia z mocą 625 koni mechanicznych oraz momentem obrotowym wynoszącym 750 niutonometrów. TO dużo więcej niż 450 koni mechanicznych i 550 niutonometrów w BMW M4 Competition F82.