5-drzwiowe Suzuki Jimny oficjalnie. Bardziej praktyczna wersja świetnej terenówki (wideo)

Po długim czasie oczekiwana nareszcie nastał moment oficjalnej premiery nowego wariantu Suzuki Jimny. Jest to oczywiście pokazywana już przez nas odmiana 5-drzwiowa.

Aby zamontować w tym samochodzie drugą parę drzwi, producent musiał oczywiście zwiekszyć rozstaw osi. Teraz mierzy on 2 590 milimetrów, co jest wynikiem o 340 milimetrów większym niż w standardowym Jimny.

Suzuki Jimny 5-drzwiowe
Suzuki Jimny 5-drzwiowe
Suzuki Jimny 5-drzwiowe
Suzuki Jimny 5-drzwiowe

5-drzwiowe Suzuki Jimny Long bez kamuflażu. “Miękka hybryda umożliwi sprzedaż w Europie”

Całe auto ma długość 3 985 milimetrów. Wysokość i szerokość nie uległy zmianie i wynoszą odpowiednio: 1 720 milimetrów i 1 645 milimetrów. W zależności od specyfikacji mamy do czynienia z masą wyższą o 75-125 kilogramów.

Bagażnik ma pojemność 208 litrów, co jest znacznym przyrostem względem 4-osobowej wersji 3-drzwiowej. Nadal oczywiście jest to dużo mniej niż w wariancie ciężarowym, który pomieści aż 863 litry.

Suzuki Jimny 5-drzwiowe
Suzuki Jimny 5-drzwiowe
Suzuki Jimny 5-drzwiowe
Suzuki Jimny 5-drzwiowe

Póki co, auto zadebiutowało jedynie na rynku indyjskim. Będzie tam dostępne z silnikiem 1.5 o mocy 105 koni mechanicznych, który można zespolić z 5-biegowym manualem lub 4-biegowym automatem.

Klient będzie mógł zamówić auto z 7- lub 9-calowym ekranem dotykowym. System obsługuje funkcję Android Auto oraz Apple CarPlay. Można też całkowicie rozłożyć oparcia przednich foteli, tworząc miejsce do spania.

Suzuki Jimny 5-drzwiowe
Suzuki Jimny 5-drzwiowe
Suzuki Jimny 5-drzwiowe
Suzuki Jimny 5-drzwiowe

Sam zrobił sobie Suzuki Jimny w wersji Cabrio. “Dlaczego Japończycy na to nie wpadli?” (wideo)

Mamy nadzieję, że wkrótce usłyszymy o wersji na europejskie rynki. Wtedy jednak wymagane będzie zastosowanie innej jednostki napędowej, z układem chociażby miękkiej hybrydy.