TopCar Stinger GTR Stealth Edition Gradient. To Porsche 911 pokryte karbonem kosztuje 3 mln zł

Tuner TopCar Design znany jest ze swoich szalonych projektów. Stara się on zastosować włókno węglowe dosłownie w każdym miejscu na samochodzie i w bardzo efektowny sposób.

Najnowsze dzieło marki nie jest wyjątkiem od tej reguły. Oto Stinger GTR Stealth Edition Gradient na bazie Porsche 911 Turbo S generacji 992. Jest to egzemplarz z numerem 3/7.

Porsche 911 Turbo S TopCar Stinger GTR Stealth Edition Gradient
Porsche 911 Turbo S TopCar Stinger GTR Stealth Edition Gradient
Porsche 911 Turbo S TopCar Stinger GTR Stealth Edition Gradient
Porsche 911 Turbo S TopCar Stinger GTR Stealth Edition Gradient

Koszt tuningu tego Mercedesa-AMG GLE 63 S Coupe to prawie 200 tys. zł. TopCar się postarał

Cała karoseria samochodu pokryta została karbonem. Tunerowi udało się płynnie przejść z barwionych na niebiesko włókien do naturalnej czerni węgla. Trzeba przyznać, że wygląda to bardzo efektownie.

Porsche 911 Turbo S TopCar Stinger GTR Stealth Edition Gradient
Porsche 911 Turbo S TopCar Stinger GTR Stealth Edition Gradient

Porsche ozdobiono oczywiście pełnym pakietem stylistycznym, nowymi felgami i całkowicie od nowa przeszytym wnętrzem. Nie mamy żadnych informacji na temat zmian w komorze silnika.

Seryjne Porsche 911 Turbo S 992 napędzane jest 6-cylindrowym bokserem o pojemności 3.8 litra. Generuje on 650 koni mechanicznych i potrafi rozpędzić auto od 0 do 100 km/h w 2,7 sekundy.

Porsche 911 Turbo S TopCar Stinger GTR Stealth Edition Gradient
Porsche 911 Turbo S TopCar Stinger GTR Stealth Edition Gradient
Porsche 911 Turbo S TopCar Stinger GTR Stealth Edition Gradient
Porsche 911 Turbo S TopCar Stinger GTR Stealth Edition Gradient

Potrzeba 50 metrów kwadratowych karbonu aby powstał TopCar Stinger GTR Carbon Edition

Wielkie wrażenie robi również cena widocznego na zdjęciach egzemplarza. Tuner życzy sobie za niego 670 000 euro, czyli według obecnego kursu około 3 150 000 złotych. I mówimy tu o kwocie netto.