Range Rover Sport w pojedynku generacji. Stare 5.0 kompresor vs. 4.4 twin turbo z BMW (wideo)

Pierwsze egzemplarze nowej generacji Range Rovera Sport zaczęły już się pojawiać na ulicach. SUV robi świetne wrażenie i widać powiew świeżości względem poprzedniego wcielenia.

Autorzy załączonego nagrania wideo mieli okazję sprawdzić oba warianty Sporta w wyścigach równoległych. Na linii startu stanęły topowe odmiany napędowe.

Range Rover Sport 5.0 V8 AWD HSE Dynamic P525. My już zaczęliśmy za nim mocno tęsknić

Aktualnie, najmocniejszą wersją nowego Sporta jest wariant P530. Pod maską pracuje jednostka produkcji BMW. Ma ona dwie turbosprężarki i 4.4 litra pojemności. Kierowca ma do dyspozycji 530 koni mechanicznych oraz 750 niutonometrów.

Przeciwnikiem nowego Range’a jest odmiana SVR. Tutaj spod prawej stopy wyrywa się aż 575 koni mechanicznych i 700 niutonometrów, generowanych przez 5.0 litrowe V8 z kompresorem. Na SVR w „nowej budzie” musimy jeszcze poczekać.

Sport SVR ryczy na Nordschleife. “To będzie najmocniejszy Range Rover w historii” (wideo)

Przeprowadzono kilka pojedynków ze startu zatrzymanego oraz jeden z rolki. Autorzy nagrania byli ciekawi jak w rzeczywistości różni się nowa technologia od tej starszej.