W maju 2021 roku Mercedes-Benz zaprezentował koncept modelu EQT. Zapowiadał on jak ma się prezentować w pełni elektryczny kombivan na bazie debiutującej w roku 2022 Klasy T.
Teraz możemy już zobaczyć produkcyjną wersję Mercedesa EQT i niestety, jesteśmy trochę zawiedzeni. Pod względem stylistycznym niestety nie robi on takiego wrażenia jak koncept.
> Tak ma wyglądać elektryczny minivan od Mercedesa. Model EQT robi ogromne wrażenie
Nowy Mercedes EQT dostępny będzie początkowo w standardowej wersji nadwozia. W przyszłości dołączy do niej również wariant z wydłużonym rozstawem osi.
„Pod maską” pracuje silnik elektryczny o mocy 122 koni mechanicznych i momencie obrotowym wynoszącym 245 niutonometrów. Nie jest to zatem demon prędkości, ale nie do tego zostało EQT stworzone.
W podwoziu umieszczono akumulator o pojemności 45 kWh i ma on zapewnić kierowcy zasięg do 282 kilometrów. Ładowanie od 10 do 80 procent, po podpięciu do szybkiej stacji, zajmie tylko 38 minut.
Mercedesem EQT może podróżować do siedmiu osób. Bagażnik, w zależności od konfiguracji foteli, pomieści od 551 do 1979 litrów. Polskiego cennika EQT jeszcze niestety nie poznaliśmy.
> Mercedes-Benz Klasy T (2022) oficjalnie. Przewieziesz nim do 2127 litrów bagażu (wideo)
Wspólnie z modelem produkcyjnym, Mercedes zapowiedział również wprowadzenie do oferty odmiany Marco Polo. Elektryczny kamper na bazie kombivana zaskakuje praktycznością. On również będzie dostępny zarówno z krótkim jak i długim rozstawem osi.