1500 KM na tylnej osi i letnie opony. Wyjazd na śnieg Regerą to nie był zbyt dobry pomysł (wideo)

Z pewnością myślisz, że wyjechanie samochodem na letnich oponach na śnieg jest niezbyt mądrym pomysłem. To co powiedzieć o kolesiu, który zrobił tak w tylnonapędowym hypercarze?

Spotkanie auta marki Koenigsegg nie jest czymś pospolitym. Jeszcze rzadsze jest zobaczenie takiego samochodu na drodze pokrytej lodem lub śniegiem.

Właściciel widocznego na załączonym nagraniu wideo Koenigsegga Regera postanowił właśnie to zrobić. Na letnich gumach wyjechał z garażu przy niezbyt sprzyjających warunkach atmosferycznych.

Koenigsegg Regera
Koenigsegg Regera

Szybko się okazało, że nie był to dobry pomysł. 1509 koni mechanicznych, które trafiają tylko i wyłącznie na tylną oś, nie pozwoliły na sprawne poruszanie się po śniegu.

Tak się rusza spod świateł Koenigseggiem Regera. “Brak skrzyni biegów i 1509 KM w akcji” (wideo)

W pewnym momencie szwedzki samochód po prostu stanął na prawym pasie drogi szybkiego ruchu i nie miał zamiaru jechać dalej. Po wciśnięciu gazu koła kręciły się w miejscu.

Za napęd w tym modelu odpowiada podwójnie turbodoładowany silnik V8 o pojemności 5.0 litrów. Oprócz 1509 koni mechanicznych generuje on 2000 niutonometrów momentu obrotowego.

Koenigsegg Regera
Koenigsegg Regera

Zabrał Koenigsegga za 9 milionów zł na śnieg. Kierownicy nie dało się trzymać prosto (wideo)

Na suchym asfalcie jesteśmy w stanie rozpędzić się od 0 do 300 km/h w 10,9 sekundy. Prędkość maksymalna Koenigsegga Regera to natomiast 403 km/h.