Tak brzmi kapitalne V10 w BMW M5. “Szkoda, że kierowca depnął na drodze publicznej” (wideo)

Obecnie na rynku mamy do czynienia z szóstą już generacją BMW M5. Najmocniejszy wariant, oznaczony literkami CS, daje kierowcy do dyspozycji moc 635 koni mechanicznych, generowaną przez 4.4 litrowe V8.

Nie jest to natomiast największy pod względem litrażu silnik montowany pod maską M5. W latach 2005-2010 Niemcy mocno zaszaleli i oferowali ten model z czymś jeszcze potężniejszym.

Wyjechał 15-letnim BMW M5 V10 na autobahn. “Brutalność skrzyni czuć przez ekran” (wideo)

BMW M5 E60 oraz BMW M6 E63 napędzane są wolnossącą jednostką V10 o pojemności 5.0 litrów. Maksymalna moc tego silnika to 507 koni mechanicznych, a moment obrotowy to 520 niutonometrów.

Samochód ten występował głównie z 7-stopniową przekładnią SMG oraz wyłącznie z napędem na tylne koła. To pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,7 sekundy. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h.

Co za napaleniec. Wykorzystał każdą okazję do wciśnięcia gazu w swoim BMW M5 V10 (wideo)

Na załączonym nagraniu wideo usłyszysz ten silnik V10 w akcji. Dźwięk, jaki on generuje przyprawia o ciarki na całym ciele. Szkoda tylko, że właściciel zdecydował się na tak szybką jazdę na drodze publicznej.