Śmieją się, że wydech wygląda jak w Golfie TDI sąsiada. Bez niego nie wjechałby na tor (wideo)

Niektórzy mogą myśleć, że wjeżdżając na tor wyścigowy możesz szaleć jak im się podoba i nie obowiązują tam żadne reguły. Nic bardziej mylnego.

W wielu miejscach obowiązują limity, chociażby dotyczące poziomu hałasu. Na torze Nurburgring jest to na przykład 130 decybeli i niestety nawet niektóre seryjne auta się w tym zakresie nie mieszczą.

Wpadł na tor seryjnym Lamborghini Huracanem STO. Wyrzucili go, bo auto było za głośne (wideo)

Właściciel widocznego na załączonym nagraniu Porsche 911 GT3 RS zastosował w swoim aucie przelotowy układ wydechowy. Taki zestaw sprawia, że auto jest potwornie głośne.

Żeby więc bez problemu wjechać na tor, musiał coś wymyślić. Zakupił więc specjalny „tłumik”, który nakręca się w miejsce seryjnych końcówek wydechu.

Porsche 911 GT3 RS JCR Silencer
Porsche 911 GT3 RS JCR Silencer fot. JCR Developements Ltd

Zestaw firmy JCR kosztuje około 6500 złotych i sprawia, że auto brzmi ciszej. Jeśli to, co słychać na nagraniu, jest „ciche”, to strach pomyśleć jaki dźwięk wydobywa się z wydechu bez tej „magicznej końcówki”.

Porsche 911 GT3 992 z nowym wydechem wywołuje ciarki. 510 KM brzmi obłędnie (wideo)

Pomijamy już fakt, że wygląda ona dość dziwnie. Wielu z nas z pewnością skojarzy się od razu z samochodami wyposażonymi w legendarne i niezniszczalne silniki wysokoprężne TDI.