Oto ostatni egzemplarz Koenigsegga Regera. Klient musiał na niego czekać ponad pięć lat

W 2015 roku, podczas targów motoryzacyjnych w Genewie, byliśmy świadkami premiery nowego Koenigsegga. Założyciel marki, Christian von Koenigsegg, zszokował wszystkich rozwiązaniami zastosowanymi w modelu Regera.

W aucie, zamiast skrzyni biegów, pojawił się system Direct Drive. 5.0 litrowy silnik V8, wspomagany przez napęd elektryczny, oferuje kierowcy moc łącznie 1509 koni mechanicznych oraz 2000 niutonometrów momentu obrotowego.

Tak przyspiesza Koenigsegg Regera. Na jednym biegu w mig osiągnął prawie 400 km/h (wideo)

Takie parametry pozwalają na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 2,8 sekundy. Od 100 do 200 km/h rozpędzimy się w 3,8 sekundy, a od 200 do 300 km/h w 4,3 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 403 km/h i osiągniemy ją po około 23 sekundach od startu.

Koenigsegg Regera
Koenigsegg Regera

Koenigsegg wyprodukował łącznie 84 egzemplarze Regery, z czego 80 trafiło do klientów. Na załączonych zdjęciach zobaczysz ostatni z nich.

Auto z kierownicą po prawej stronie pokryto srebrnym lakierem, a przez środek karoserii przebiega czarny pas. Klient zdecydował się zatem na dość stonowaną konfigurację, która mimo wszystko robi wrażenie.

Koenigsegg Regera
Koenigsegg Regera

Pokazał spotterom co ma pod maską. Efektowne show w wykonaniu Koenigsegga Regera (wideo)

Cena każdego Koenigsegga Regera zaczynała się od około 9 000 000 złotych netto. Ostatni egzemplarz został zarezerwowany w 2017 roku, ale czas oczekiwania sprawił, że dopiero teraz trafił on w ręce klienta.