Najmocniejsza benzyna vs. najszybszy elektryk. Sprawdzili, które z tych BMW jest lepsze (wideo)

W ofertach producentów samochodów pojawia się coraz więcej modeli w pełni elektrycznych. Znajdują się tam również takie, które oferują nie tylko bezszelestną, ale również emocjonującą jazdę.

Jednym z przykładów jest BMW iX w topowej odmianie M60. W podwoziu umieszczono dwa silniki elektryczne, które potrafią wygenerować 619 koni mechanicznych oraz 1100 niutonometrów momentu obrotowego.

Quattro vs. xDrive w elektrycznym wydaniu. Audi RS E-Tron GT walczy z BMW iX M60 (wideo)

Samochód ten postanowiono zestawić z najmocniejszym spalinowym BMW w gamie. Pomijając limitowane M5 CS, wybór padł na BMW M8 Competition xDrive.

Pod maską pracuje podwójnie turbodoładowany silnik V8 o pojemności 4.4 litra. Daje on kierowcy do dyspozycji moc 625 koni mechanicznych oraz 750 niutonometrów momentu obrotowego.

BMW M8 Competition nie daje sobą pomiatać. Utarł nosa dwukrotnie droższemu coupe (wideo)

W przypadku M8 spróbowano dwóch trybów układu napędowego. Jeśli jesteś ciekawy jak oba auta wypadły w bezpośrednim porównaniu na pustej płycie lotniska, zachęcamy do obejrzenia załączonego nagrania wideo.