Skoda Enyaq iV RS (2022) oficjalnie. Bardziej praktyczna wersja najmocniejszej Skody z gamy

Skoda rozpoczęła rok 2022 premierą modelu Enyaq iV Coupe. Dokładnie miało to miejsce pod koniec stycznia i samochód ten od razu zaprezentowano w topowej wersji napędowej.

Kwestią czasu było więc przeniesienie wariantu RS do Enyaqa iV w standardowej wersji nadwozia. Chwilę musieliśmy na to poczekać, ale nareszcie jest, oto Skoda Enyaq iV RS.

Skoda Enyaq iV RS
Skoda Enyaq iV RS

Skoda Enyaq iV Coupe (2022). Wersja RS to najmocniejszy model w historii (wideo)

Podobnie jak w przypadku Coupe, tutaj również mamy do czynienia z najmocniejszym napędem w całej gamie Skody. Kierowca ma do dyspozycji aż dwa silniki elektryczne.

Łącznie generują one moc 299 koni mechanicznych oraz moment obrotowy wynoszący 460 niutonometrów. Pozwala to na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,5 sekundy, a prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 180 km/h.

Na pokładzie znajdują się akumulatory o pojemności 82 kWh brutto (77 kWh netto). Mają one zapewnić zasięg do 516 kilometrów w cyklu mieszanym (WLTP).

Skoda Enyaq iV RS
Skoda Enyaq iV RS

Możemy je ładować z maksymalną mocą 135 kW, dzięki czemu uzupełnienie ich poziomu z 10 do 80 procent zajmie tylko 36 minut. Auto jest technologicznym bliźniakiem Volkswagena ID.4 w wydaniu GTX.

Pojemność bagażnika wynosi tutaj 585 litrów, czyli o 15 litrów więcej niż w przypadku Skody Enyaq iV RS Coupe. Składając oparcia tylnych foteli uzyskamy przestrzeń 1710 litrów.

Skoda Enyaq iV RS
Skoda Enyaq iV RS

Skoda Fabia Monte Carlo 1.0 TSI EVO 110 KM 6 MT. Oszczędnie, praktycznie i w sportowym stylu

Polskiego cennika Skody Enyaq iV RS, zarówno w wersji Coupe jak i standardowej, niestety jeszcze nie znamy. Mamy nadzieję, że już wkrótce się to zmieni.