Skoda rozpoczęła rok 2022 premierą modelu Enyaq iV Coupe. Dokładnie miało to miejsce pod koniec stycznia i samochód ten od razu zaprezentowano w topowej wersji napędowej.
Kwestią czasu było więc przeniesienie wariantu RS do Enyaqa iV w standardowej wersji nadwozia. Chwilę musieliśmy na to poczekać, ale nareszcie jest, oto Skoda Enyaq iV RS.
> Skoda Enyaq iV Coupe (2022). Wersja RS to najmocniejszy model w historii (wideo)
Podobnie jak w przypadku Coupe, tutaj również mamy do czynienia z najmocniejszym napędem w całej gamie Skody. Kierowca ma do dyspozycji aż dwa silniki elektryczne.
Łącznie generują one moc 299 koni mechanicznych oraz moment obrotowy wynoszący 460 niutonometrów. Pozwala to na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,5 sekundy, a prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 180 km/h.
Na pokładzie znajdują się akumulatory o pojemności 82 kWh brutto (77 kWh netto). Mają one zapewnić zasięg do 516 kilometrów w cyklu mieszanym (WLTP).
Możemy je ładować z maksymalną mocą 135 kW, dzięki czemu uzupełnienie ich poziomu z 10 do 80 procent zajmie tylko 36 minut. Auto jest technologicznym bliźniakiem Volkswagena ID.4 w wydaniu GTX.
Pojemność bagażnika wynosi tutaj 585 litrów, czyli o 15 litrów więcej niż w przypadku Skody Enyaq iV RS Coupe. Składając oparcia tylnych foteli uzyskamy przestrzeń 1710 litrów.
> Skoda Fabia Monte Carlo 1.0 TSI EVO 110 KM 6 MT. Oszczędnie, praktycznie i w sportowym stylu
Polskiego cennika Skody Enyaq iV RS, zarówno w wersji Coupe jak i standardowej, niestety jeszcze nie znamy. Mamy nadzieję, że już wkrótce się to zmieni.