Mercedes-AMG mocno idzie w kierunku elektromobilności. Topowe warianty nowych modeli to już hybrydy typu plug-in, które imponują cyferkami w danych technicznych.
Niestety, dodatkowa technologia sprawia, że samochody te są bardzo ciężkie. Wystarczy wspomnieć, że nowy Mercedes-AMG C 63 S E Performance 4MATIC+ waży ponad 2 tony.
> Mercedes-AMG C 63 S E Performance 4MATIC+ oficjalnie. Śmiejesz się z 2.0, ale to potwór (wideo)
Najmocniejszym obecnie oferowanym modelem z tej gamy jest jednak Mercedes-AMG GT 63 S E Performance 4-Drzwiowe Coupe 4MATIC+. To chyba również auto z najdłuższą nazwą w ofercie.
Hybrydowy układ opiera się na podwójnie turbodoładowanym silniku V8 o pojemności 4.0 litrów. Kierowca ma do dyspozycji 843 konie mechaniczne oraz aż 1400 niutonometrów momentu obrotowego.
> BMW nie popełni tego “błędu” co AMG. “Ręczna skrzynia do 2030 roku, 6 cylindrów to minimum”
Producent deklaruje, że samochód ten przyspiesza od 0 do 100 km/h w 2,9 sekundy i że będziemy nim w stanie się rozpędzić do 316 km/h. Autor załączonego nagrania wideo postanowił to zweryfikować na niemieckiej autostradzie.