Oto Mercedes EQE SUV (2022). Najsłabszym wariantem przejedziesz nawet 590 km (wideo)

Po zaprezentowaniu przez Mercedesa elektrycznego modelu o oznaczeniu EQS SUV, kwestią czasu było pojawienie się nieco mniejszego odpowiednika. Teraz nastał ten moment. Oto przed Tobą Mercedes EQE SUV.

Stylistycznie nie ma tu kompletnie żadnej niespodzianki. Jest to po prostu nieco pomniejszony Mercedes EQS SUV. Co ciekawe, rozmiary EQE SUV są nieco mniejsze niż wersji sedan EQE.

Mercedes EQE SUV
Mercedes EQE SUV

Mercedes EQS SUV (2023) oficjalnie. 7-osobowy elektryk przejedzie do 660 kilometrów (wideo)

Nowe auto mierzy 4863 milimetry długości, z czego aż 3030 milimetrów to rozstaw osi. Mercedes EQE sedan jest o 132 milimetry dłuższy, a jego rozstaw osi ma o 90 milimetrów więcej.

Pojemność bagażnika wynosi 520 litrów, co jest o 90 litrów lepszym wynikiem niż w EQE Sedan i prawie takim samym jak w Mercedesie EQC. Składając oparcia tylnej kanapy uzyskamy przestrzeń 1675 litrów.

Mercedes EQE SUV
Mercedes EQE SUV
Mercedes EQE SUV
Mercedes EQE SUV

Na pokładzie każdej z wersji napędowych znajdziesz akumulatory o pojemności 90,6 kWh netto. Najbardziej oszczędny wariant ma przejechać na jednym ładowaniu nawet do 590 kilometrów (WLTP).

Maksymalna moc z jaką zasilimy baterie to 170 kW, co ma zapewnić 220 kilometrów zasięgu na każde 15 minut ładowania. Jeśli chodzi o akumulatory, producent zapewnia gwarancję na 10 lat lub 250 000 kilometrów.

Mercedes EQE SUV
Mercedes EQE SUV

Mamy tu do dyspozycji dokładnie te same warianty napędowe jak w EQE, wraz z topowymi odmianami sygnowanymi logo AMG. Ofertę otwiera Mercedes-EQE SUV 350+ z 292-konnym silnikiem na tylnej osi.

Następny w kolejności jest wariant 350 4MATIC, gdzie mimo dorzucenia drugiego silnika na przedniej osi, moc pozostaje bez zmian. Rośnie jedynie moment obrotowy, z 565 do 765 niutonometrów.

Mercedes-AMG EQE SUV 53 4MATIC+
Mercedes-AMG EQE SUV 53 4MATIC+

Ostatnim modelem, zanim wejdziemy w gamę AMG, jest Mercedes-EQE SUV 500 4MATIC. Kierowca ma tam do dyspozycji 408 koni mechanicznych oraz 858 niutonometrów momentu obrotowego.

Warianty przygotowane przez oddział AMG wyróżniają się oczywiście nieco bardziej rasową stylistyką, zarówno z zewnątrz jak i w środku. W ofercie pojawiły się dwa takie auta.

Mercedes-AMG EQE SUV 53 4MATIC+
Mercedes-AMG EQE SUV 53 4MATIC+

Pierwszym z nich jest Mercedes-AMG EQE SUV 43 4MATIC. Na wszystkie cztery koła trafia tutaj 476 koni mechanicznych o 858 niutonometrów, co pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,3 sekundy.

Topowy model to Mercedes-AMG EQE SUV 53 4MATIC+, gdzie skorzystamy z mocy 626 koni mechanicznych i momentu obrotowego 950 niutonometrów. Jeśli to dla Ciebie nadal za mało, Mercedes przygotował coś jeszcze.

Mercedes-AMG EQE SUV 53 4MATIC+
Mercedes-AMG EQE SUV 53 4MATIC+

Dokupując pakiet AMG DYNAMIC PLUS moc wzrasta do 687 koni mechanicznych, a moment obrotowy do 1000 niutonometrów. W takiej wersji przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje już tylko 3,5 sekundy, a prędkość maksymalna to 240 km/h.

Mercedes-AMG EQE trafia do polskich salonów. Za 517 318 zł dostaniesz 687-konnego elektryka

Cennika nowego Mercedesa EQE SUV jeszcze nie znamy, podobnie jak planowanej daty wprowadzenia go na rynek. Produkcja ma się rozpocząć już w grudniu, w fabryce w Alabamie.