Jego nie obchodzą trochę lepsze osiągi. Jara się jak dziecko ręczną skrzynią w Audi R8 (wideo)

Producenci samochodów supersportowych zazwyczaj decydują się na stosowanie automatycznych skrzyń biegów. Są one najzwyczajniej w świecie dużo szybsze od ręcznych.

Niektórzy kierowcy mają jednak w nosie te zaoszczędzone dziesiątki sekundy. Oni wolą „czuć, że jadą”, używać sprzęgła i machać lewarkiem na tunelu centralnym.

Tak działa “manualny automat” w Koenigseggu. “Wyjaśnił to jak na matmie w szkole” (wideo)

Są więc na rynku modele, gdzie producent pozostawił klientom możliwość wyboru przekładni. Jednym z takich aut było do niedawna Audi R8.

Na załączonym nagraniu wideo zobaczysz w akcji egzemplarz z 2016 roku. Autor filmu zabrał to auto na przejażdżkę po niemieckiej autostradzie bez ograniczenia prędkości.

Kupił Porsche 911 GT3 w manualu. Zapomniał, że nie potrafi go używać. “Ten dźwięk boli!” (wideo)

Za jego plecami zamontowano 5.2 litrowy silnik V10, który generuje moc 525 koni mechanicznych oraz moment obrotowy wynoszący 530 niutonometrów. Czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h wynosi 4,1 sekundy, czyli o 0,2 sekundy gorzej niż z dwusprzęgłowym automatem.