Dostał do dyspozycji nowe Porsche 911 GT3 RS i tor Silverstone. “To auto jest niemożliwe” (wideo)

Nowe Porsche 911 GT3 RS generacji 992 wzbudza ogromne emocje. Z pewnością jest jednym z najbardziej oczekiwanych modeli tego producenta w ciągu ostatnich kilku lat.

Teraz, gdy Niemcy odkryli karty i zaprezentowali już nowe GT3 RS, pierwsi dziennikarze mieli okazję doświadczyć go na własnej skórze. Na brytyjskim torze wyścigowym Silverstone przeprowadzono dynamiczną prezentację.

Porsche 911 GT3 RS
Porsche 911 GT3 RS

Porsche 911 GT3 RS 992 (2022) oficjalnie. Torowy potwór ze spojlerem rodem z F1 (wideo)

Oprócz obejrzenia nowego Porsche z bliska, mogli oni oczywiście wykonać również kilka szybkich kółek na obiekcie znanym między innymi z wyścigów Formuły 1. Jednym z obecnych dziennikarzy był Chris Harris.

Na załączonym nagraniu wideo zobaczysz jak zareagował na właściwości jezdne nowego Porsche 911 GT3 RS. Samo przyspieszanie nie robi tak wielkiego wrażenia jak hamowanie i składanie się w zakrętach.

Za napęd Porsche 911 GT3 RS odpowiada wolnossący, 6-cylindrowy bokser o pojemności 4.0 litrów. Generuje on 525 koni mechanicznych oraz 465 niutonometrów momentu obrotowego.

Porsche 911 GT3 RS
Porsche 911 GT3 RS

Czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h wynosi 3,2 sekundy, a prędkość maksymalna to 296 km/h. Jednak nie to jest najważniejsze w przypadku GT3 RS.

Za tak genialne właściwości jezdne trzeba oczywiście swoje zapłacić. W polskich salonach Porsche jesteś w stanie zamówić GT3 RS, ale musisz się liczyć z wydatkiem co najmniej 1 232 000 złotych.

Ceny opcji dodatkowych oczywiście nie są niskie. Za pakiet Weissach z karbonową klatką bezpieczeństwa musisz dorzucić 187 183 złote, ale wybór tego pakietu wymusza dobranie specjalnego wykończenia wnętrza za kolejne 21 393 złote.

Porsche 911 GT3 RS
Porsche 911 GT3 RS

Przegoniliśmy na torze wszystkie modele z oferty Porsche. “Za 718 GT4 RS można oddać nerkę”

Do tego warto wybrać ceramiczny układ hamulcowy za około 50 000 złotych i reflektory matrycowe LED za 18 087 złotych. Tak czy siak, nadal mamy do czynienia z kwotą dużo niższą niż w przypadku supercarów, a na torze wyścigowym z pewnością niejednego z nich Porsche 911 GT3 RS będzie w stanie zawstydzić.