Tworząc BMW M5 generacji E60 producent po raz pierwszy zdecydował się na zastosowanie automatycznej skrzyni biegów. Dział BMW M zdecydował się na przekładnię SMG III.
Jest to 7-stopniowa, zautomatyzowana manualna skrzynia z jednym sprzęgłem. Charakteryzuje się ona bardzo brutalnym sposobem przełączania na kolejne przełożenia.
> Gość urządził sobie w środku miasta tor do driftu. Pełnym ogniem przeleciał BMW M5 E60 (wideo)
Każde pociągnięcie prawej manetki przy kierownicy wiąże się z mocnym kopnięciem kierowcy w plecy. Doskonale widać to na załączonym nagraniu wideo, gdy kamera trzęsie się podczas każdej zmiany biegu.
Jego autor postanowił zabrać na niemiecką autostradę bez ograniczenia prędkości M5 tej generacji w wersji Touring. W tym egzemplarzu zastosowano dodatkowo układ wydechowy marki Fi Exhaust.
Pod maską pracuje wolnossący silnik V10 o pojemności 5.0 litrów. Generuje on moc 507 koni mechanicznych oraz 520 niutonometrów momentu obrotowego.
> Oto marzenie wszystkich fanów BMW. M5 E61 Touring z manualną skrzynią biegów (wideo)
Kierowcy udało się nawet zamknąć licznik, który w tym przypadku BMW wyskalowało aż do 330 km/h. Pomiar GPS wskazywał jednak w tym momencie „zaledwie” 299 km/h.