Nowe Maserati Granturismo “wykastrowane” z dwóch cylindrów. Pod maskę trafi 3.0 V6 z MC20

Nie wiemy ile jeszcze czasu zostało do oficjalnej premiery nowej generacji Maserati Granturismo. Mimo tego, włoski producent zdradził już mnóstwo szczegółów dotyczące tego auta.

Niedawno mogliśmy podziwiać bez kamuflażu elektryczną odmianę Folgore. Teraz naszym oczom ukazała się spalinowa wersja Maserati Granturismo.

Maserati Granturismo
Maserati Granturismo

Elektryczne Maserati prawie bez tajemnic. 0-100 km/h w 2,7 s, a V Max to ponad 320 km/h (wideo)

Stylistycznie wyróżnia się ona od elektryka przeprojektowanymi zderzakami, innym wzorem felg oraz oczywiście czterema końcówkami układu wydechowego. Pozostałe elementy wyglądają identycznie.

Maserati potwierdziło, że pod maskę trafi 3.0 litrowy silnik V6 znany już nam z modelu MC20. Nie podano jednak jakie dokładnie będzie miał on parametry. Wiemy tylko, że auto będzie dostępne w wersji Modena i Trofeo.

Maserati Granturismo
Maserati Granturismo

W przypadku Maserati MC20 kierowca ma do dyspozycji 630 koni mechanicznych oraz 729 niutonometrów momentu obrotowego. Możemy więc liczyć na podobne liczby w Granturismo.

Novitec wziął na warsztat Maserati MC20. 3.0 V6 brzmi jeszcze lepiej i generuje 711 KM (wideo)

Nadal nie mamy pojęcia kiedy odbędzie się oficjalna premiera obu wariantów Maserati Granturismo. Jakiś czas po debiucie oferta poszerzona zostanie również o wersję z otwieranym dachem, czyli Grancabrio.