Hyundai Ioniq 5 N pozwoli na kontrolowane poślizgi. Będzie “Drift Mode” i “około 600 KM”

Hyundai mocno pracuje nad wprowadzeniem do oferty usportowionej odmiany swojego w pełni elektrycznego modelu Ioniq 5. Wariant oznaczony literką N jest już testowany między innymi na Nurburgringu.

Teraz dowiedzieliśmy się na jego temat nieco więcej. A to za sprawą wywiadu dla australijskiego portalu Drive, którego udzielił Albert Biermann, doradca technologiczny marki.

Hyundai Ioniq 5 N nie boi się toru Nurburgring. Kierowca korzysta z pełnej mocy 585 KM (wideo)

Potwierdził on, że nowy Hyundai Ioniq 5 N będzie oferował kierowcy „około 600 koni mechanicznych”. Elektryczny hatchback ma być też „znacznie szybszy od Hyundaia i30 N”.

Hyundai Ioniq 5 N
Hyundai Ioniq 5 N fot. Kleber Silva Behance

Polubią go również wielbiciele jazdy w poślizgu kontrolowanym. Za naciśnięciem przycisku będziemy mieli możliwość włączenia trybu „Drift Mode”, który przekaże większą część mocy i momentu na tylną oś.

Wybrał się elektrykiem na Nurburgring. Hamulce Hyundaia Ioniq 5 nie miały na to ochoty (wideo)

Premiera Hyundaia Ioniq 5 N najprawdopodobniej odbędzie się dopiero w 2023 roku, a pierwsze samochody miałyby trafić do klientów przed jego końcem. Zapowiada się naprawdę ciekawa propozycja.