Mercedes-AMG właśnie zaprezentował światu najnowsze wydanie modelu C 63. Dzięki nowemu układowi napędowemu jest on najmocniejszy i najszybszy w historii.
Kierowca ma do dyspozycji 680 koni mechanicznych oraz 1020 niutonometrów, które są produkowane przez hybrydę typu plug-in. Działa ona w oparciu o 4-cylindrową jednostkę o pojemności zaledwie 2.0 litrów.
> Mercedes-AMG C 63 S E Performance 4MATIC+ oficjalnie. Śmiejesz się z 2.0, ale to potwór (wideo)
Możemy już więc zapomnieć o ekscytujących doznaniach akustycznych, jakie do tej pory towarzyszyły temu modelowi. Jakkolwiek Mercedes by się nie postarał, z silnika R4 nie da się uzyskać brzmienia jednostki V8.
Postanowiliśmy więc zaprezentować model C-Klasy, który naszym zdaniem generował najlepszy dźwięk. Mowa o C63 AMG generacji W204, gdzie pod maską pracowało V8 o pojemności aż 6.2 litra.
W zależności od wariantu, kierowca ma tam do dyspozycji od 457 do 517 koni mechanicznych. Na załączonym nagraniu wideo możesz posłuchać w akcji jeden z egzemplarzy.
Tym razem jest to auto, które w latach 2008-2015 było wykorzystywane jako samochód medyczny do obsługi wyścigów Formuły 1. Jego brzmienie na torze Monza przyprawia o ciarki.