BMW Z4 (2022) przeszło lifting. Do Monachium nie dotarły błagania fanów o manualną skrzynię

Pod koniec kwietnia 2022 roku Toyota zaprezentowała delikatne odświeżenie modelu GR Supra. Jedną z najważniejszych nowości było pojawienie się opcji manualnej skrzyni biegów.

Fani marki BMW po cichu liczyli na podobny zabieg dla technologicznego bliźniaka Supry, czyli roadstera Z4. Niemcy dopiero teraz zdecydowali się wprowadzić facelifting tego auta.

BMW Z4 M40i LCI
BMW Z4 M40i LCI

Toyota GR Supra (2023) oficjalnie. Manualna skrzynia biegów i 3.0 litrowe R6 o mocy 340 KM

Niestety, o ręcznej skrzyni biegów w połączeniu z 3.0 litrowym silnikiem nie ma mowy. Manual nadal jest dostępny wyłącznie w najsłabszej odmianie z jednostką 2.0.

BMW Z4 sprzedawane jest teraz z pakietem sportowym M w standardzie. Niemcy delikatnie przeprojektowali przedni zderzak i atrapę chłodnicy. Auto wygląda teraz nieco bardziej świeżo.

BMW Z4 M40i LCI
BMW Z4 M40i LCI

Oprócz tego, klienci mogą wybrać nowy wzór felg w rozmiarze 19 cali, oraz jeden z trzech nowych kolorów lakieru: Thundernight, Portimao i Skyscraper. Ten pierwszy powinieneś kojarzyć z BMW M240i xDrive.

Ciekawą opcją stylistyczną jest możliwość zamówienia reflektorów w przyciemnionej wersji M Shadow Line. Znacznie poprawia to drapieżność małej Beemki.

BMW Z4 M40i LCI
BMW Z4 M40i LCI
BMW Z4 M40i LCI
BMW Z4 M40i LCI

Polska oferta silnikowa nie uległa zmianie, ale klienci ze Stanów Zjednoczonych odczują przyrost mocy w modelu Z4 M40i. U nas 3.0 litrowe R6 generuje 340 koni mechanicznych, a za oceanem aż 387 koni mechanicznych.

Oto BMW XM (2022). Hybrydowy SUV z Niemiec został wyceniony na 935 tys. zł. Ma 653 KM (wideo)

W Polsce mamy do wyboru 197-konne BMW Z4 sDrive20i w cenie zaczynającej się od 220 000 złotych, 258-konne Z4 sDrive30i startujące od 255 000 złotych oraz wspomniane wyżej M40i, za które zapłacisz minimum 325 000 złotych.