Ferrari F12berlinetta zostało zaprezentowane i zadebiutowało na rynku w 2012 roku. Dokładnie 10 lat temu zastąpił on miejsce w ofercie modelu 599 GTB.
Schemat był dokładnie taki sam jak u poprzednika. Miało to być sportowe coupe z tylnym napędem oraz z 12-cylindrowym silnikiem umieszczonym z przodu.
> Momentalnie obudził całą okolicę. Ferrari F12 z wydechem Novitec brzmi przerażająco (wideo)
Pod maskę trafiła wolnossąca jednostka napędowa o pojemności 6.3 litra. Kierowca ma pod prawą stopą do dyspozycji 740 koni mechanicznych i 690 niutonometrów momentu obrotowego.
Według deklaracji producenta przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa zaledwie 3,1 sekundy. Prędkość maksymalna ograniczona jest natomiast elektronicznie do 340 km/h.
Autor załączonego nagrania wideo postanowił sprawdzić, jak takie Ferrari F12berlinetta radzi sobie na niemieckiej autostradzie. Wybrał oczywiście fragment bez ograniczenia prędkości.
> Podgrzewana przednia szyba efektem ubocznym montażu dwóch turbin w Ferrari F12 (wideo)
Trzeba przyznać, że ten silnik to coś niesamowitego. Zarówno doznania akustyczne jak i jego elastyczność i potencjał robią ogromne wrażenie. Osiągnięcie 3-cyfrowej prędkości z '3′ z przodu to czysta formalność.