Jednym z motoryzacyjnych wydarzeń, które niedawno przyciągnęło uwagę milionów miłośników samochodów jest bez wątpienia Monterey Car Week. Kilku producentów zaprezentowało w tej chwili parę nowości.
Naszym zdaniem, najciekawszą z nich był Koenigsegg CC850. To model, który nawiązuje do pierwszego auta tej marki – CC8S. Powstał aby uczcić zarówno 20-lecie firmy jak i 50-te urodziny jej założyciela.
> Koenigsegg CC850 2022 oficjalnie. Ma 1385 KM, automatyczną skrzynię i pedał sprzęgła (wideo)
Christian von Koenigsegg nie byłby sobą, gdyby nie wymyślił czegoś nadzwyczajnego. Tym razem wpadł na pomysł stworzenia „zmanualizowanej” skrzyni automatycznej.
Koenigsegg CC850 daje kierowcy możliwość korzystania zarówno z przekładni automatycznej jak i ręcznej. Brzmi to niedorzecznie, ale faktycznie ma prawo działać.
Za napęd odpowiada tutaj 5.0 litrowy, podwójnie turbodoładowany silnik V8, który generuje 1350 koni mechanicznych oraz 1350 niutonometrów. Przy masie 1350 kilogramów pozwoli to na niesamowite osiągi.
> Pokazali prototyp Koenigsegga Gemera. Dźwięk silnika nie pasuje do 1700-konnego auta (wideo)
Na załączonym nagraniu wideo zobaczysz, a przede wszystkim usłyszysz tę jednostkę w akcji. Właśnie tak brzmi 1 z 50 egzemplarzy wartego 18 milionów złotych Koenigsegga CC850.