Porsche rozłożyło najmocniejszą Teslę na łopatki. Taycan Turbo S “Królem Nurburgringu” (wideo)

Doskonale wiemy, że Porsche uwielbia być najszybsze pod każdym możliwym względem. Od dość dawna, bo od września 2021 roku, nie mogli się pogodzić z faktem, że nie są najlepsi w pewnej kwestii.

Chodziło o czas okrążenia toru Nurburgring wykonanego autem elektrycznym. Od prawie roku rekord ten należał do 1020-konnej Tesli Model S Plaid. Amerykanom udało się to zrobić w 7 minut i 35 sekund.

Starym BMW E36 pobił rekord na Nurburgring. Był szybszy niż Tesla Model S Plaid (wideo)

Tak, „należał”, gdyż Porsche właśnie pochwaliło się jeszcze lepszym wynikiem. Byli w stanie tego dokonać korzystając z Taycana Turbo S. Z wyniku Tesli urwali kolejne 2 sekundy pokonując 20,8 kilometra w 7 minut i 33 sekundy.

2022 Porsche Taycan Turbo S
2022 Porsche Taycan Turbo S

Kierowca zasiadł za kółkiem egzemplarza, który od seryjnego różnił się jedynie wyścigowymi fotelami i klatką bezpieczeństwa. Dodatkowo, wyposażono go w pakiet Performance, który będzie dostępny dla klientów pod koniec roku 2022.

W jego skład wchodzą 21-calowe felgi RS Spyder-style, na które naciągnięto wyścigowe opony z drogową homologacją Pirelli P Zero Corsa. Dodatkowo przeprogramowane jest delikatnie oprogramowanie zawieszenia PDCC.

Moc nie uległa zmianie, i podczas procedury startu kierowca ma do dyspozycji 761 koni mechanicznych, a w pozostałych momentach „tylko” 626 koni mechanicznych. Jest to zatem rewelacyjny wynik, biorąc pod uwagę różnicę potencjału w porównaniu do 1020-konnej Tesli Model S Plaid.

Porsche Taycan Turbo S Nurburgring
Porsche Taycan Turbo S Nurburgring

Tak startuje 761 KM i 1050 Nm. Porsche Taycan Turbo S “wyrywa z butów” (wideo)

Porsche Taycan Turbo S stał się więc najszybszym produkcyjnym samochodem na Północnej Pętli Nurburgringu. Szybszym elektrykiem był jedynie wyścigowy Volkswagen ID.R, który zrobił kółko w czasie 6 minut i 5 sekund.