Miał być “Lauć kontrol”, a jest zmielony napęd. Nie popisał się swoim BMW M240i (wideo)

W samochodach sportowych, choć nie tylko, bardzo często montuje się system procedury startu. Wyręcza on kierowcę podczas ruszania, odpowiednio dobierając obroty.

Korzystanie z tej funkcji nie zawsze jest zdrowe dla samochodu. Wielkie siły działają na komponenty napędu, co czasami może powodować ich uszkodzenie.

BMW zachęca do korzystania z Launch Control. Pokazuje jak to zrobić w M3 z manualem (wideo)

No chyba, że jesteś akurat za kierownicą Porsche. Te auta są odporne na tego typu „zabawę” i potrafią wytrzymać po kilkadziesiąt procedur dziennie. Doskonale znamy już takie przypadki. Porsche są po prostu niezniszczalne.

Właściciel BMW M240i xDrive, którego zobaczysz na załączonym nagraniu wideo, nie może tak samo powiedzieć o swoim aucie. Właśnie miał zamiar zaprezentować działanie tej funkcji.

BMW M240i
BMW M240i

Pod maską tej wersji drzemie 3.0 litrowy motor R6, który generuje moc 374 koni mechanicznych oraz 500 niutonometrów. Korzystając z procedury startu powinniśmy osiągnąć prędkość 100 km/h w 4,3 sekundy.

Przyjechał na tor najmocniejszym Porsche 911. Zaskoczył go koleś w sedanie na prąd (wideo)

Niestety, tym razem coś poszło nie tak, i to bardzo. Wciskając gaz i hamulec jednocześnie w aucie pojawił się bardzo niepożądany dźwięk. No cóż, trzeba będzie dzwonić po lawetę i umawiać się do serwisu.

@morcillomotorsports

Adiós vaquero #fy #parati #bmw #colombia

♬ original sound – Tio